Intensa agenda musical a Catalunya
Muchachito tanca la seva gira al Fòrum
Jairo Perera i el seu grup tocaran durant quatre hores
Muchachito Bombo Infierno interpreta el tema ’La quiero a morir’ durant un concert a Tarragona el 2010. /
Muchachito Bombo Infierno anuncia, per al tancament de la gira, aquesta nit al Fòrum (22.00 hores), un concert de quatre hores amb 14 convidats. «Una festa com les d'abans», anuncia Jairo Perera. ¿Abans de què? «Doncs abans que la crisi posés difícil fer coses arriscades. Ara has d'anar amb molt de compte per no enganxar-te els dits. Tothom es talla una mica, quan Barcelona necessita que passin més coses i que hi hagi més concerts, no només grans actes», assenyala.
L'actuació, clímax de la gira del seu tercer disc,Idas y vueltas, estava programada al Sant Jordi Club, local amb una capacitat de prop de 5.000 persones, i s'ha traslladat a un espai cobert del Parc de Fòrum amb més aforament. Muchachito comptarà amb un pilot de convidats de qui no vol revelar la identitat. «No puc, no ho he dit a ningú. Vull que sigui una sorpresa, i no m'agrada aprofitar el nom dels col·legues», diu, si bé la connexió amb G5 (grup en què s'alinea amb Kiko Veneno i Los Delinqüentes) apunta una pista fàcil. I Perera n'acaba insinuant una altra. «Hi haurà gent que em fa posar els cabells de punta i amb qui no se'm relaciona. A mi m'agrada, per exemple, fer unes canyes i parlar de la vida amb el meu compare Antonio Orozco, i ningú diria que tenim coses en comú», confessa, però fa una cara enigmàtica quan se li pregunta si l'hospitalenc serà un altre convidat.
Actuar davant de milers de persones en una esplanada no li planteja cap dilema. «M'agrada més estar diversos dies seguits en un llocs petit, però jo he de tocar on es pugui. No fa gaire vaig actuar davant de 20 persones a Milà, i davant de 20.000 en un festival a França», explica
Notícies relacionadesA LA PLAÇA DE CATALUNYA / A Muchachito se'l va veure discretament tocant a la plaça de Catalunya davant dels acampats («ens va agafar el punt de treure les guitarres i ja està»), però opta per la prudència abans d'anar més enllà. «No pots agafar pancartes que són més grans que tu. Em van preguntar si podria ser la banda sonora del 15-M i vaig dir que no. I no perquè no m'hi senti identificat, sinó perquè és una història molt gran i molt seriosa, i jo sóc una persona més».
La seva manera d'actuar és, per exemple, fer el possible perquè les entrades dels seus concerts «no es posin pels núvols» (les d'avui costen 20 euros) i controlar fins i tot el preu de les begudes. «Som conscients de la situació. Volem que la gent disfruti d'una cosa feta amb entrega», diu. Aquí no hi ha negociacions, així que avui ens esperen quatre hores del seu extenuant rumboxing. «Jo acabo destrossat, a les actuacions. Cada vegada em costa més recuperar-me, però les entenc així. En un concert no puc anar a mig gas», sentencia.
- La nova ordenança municipal Tarragona exigirà el català a la retolació de nous comerços i estudia ajudes econòmiques
- Ús social del català Tarragona impulsarà al juny una Taula pel Català inspirada en el model de Terrassa
- El plaer de menjar Menús creatius, vins del Priorat i vistes a les vinyes: l’experiència gastronòmica que triomfa en un poble de 345 habitants
- Festiu ¿Quins centres comercials (i en quins horaris) obren demà, Dijous Sant, a Barcelona i a la resta de Catalunya?
- Un informe tècnic ho avala Recaptar més IBI i sortir del mercat tensionat: Badia del Vallès aspira a la seva independència econòmica en una dècada
