DESPRÉS DE LA MORT DEL DISSENYADOR

La firma Jesús del Pozo seguirà endavant

La marca presentarà una nova col·lecció en la pròxima edició de la Cibeles Madrid Fashion Week

El dissenyador madrileny saluda davant el públic de la passada edició de la Cibeles Fashion Week.

El dissenyador madrileny saluda davant el públic de la passada edició de la Cibeles Fashion Week. / DANIEL OCHOA DE OLZA (AP)

1
Es llegeix en minuts

La mort deJesús del Pozo no implicarà la desaparició del seu llegat, que seguirà viu "a través de la seva marca i un equip de professionals que han estat formats per ell mateix", segons apunta un comunicat difós aquest diumenge per l'estudi del dissenyador madrileny.

El creador, que lluitava des de fa uns quants anys contra un emfisema pulmonar, va morir dissabte a l'Hospital de La Paz als 64 anys, deixant rere seu una extensa carrera en què va rebre prestigiosos guardons com l'Agulla d'Or (1981) i laMedalla de Oro al Mérito en las Bellas Artes (1998).

La família ha decidit vetllar el cos del modista en una cerimònia privada que es portarà a terme aquest diumenge a la capital. El funeral tindrà lloc el mes de setembre.

Encara que en els últims mesos ja s'havia vist obligat a apartar-se de l'activitat pública, Del Pozo no va abandonar ni un sol instant les seves funcions com a director creatiu, i d'aquesta manera la seva firma presentarà una nova col·lecció primavera-estiu el 16 de setembre vinent a laCibeles Madrid Fashion Week.

Una trajectòria plena d'èxits

El dissenyador va obrir la seva primera botiga el 1974 al carrer de l'Almirante de Madrid, primer pas per convertir-se en "una referència de la incipient avantguarda de la moda espanyola", recorda el comunicat. "Més endavant vindrien les seves col·leccions d'alta costura, prêt-à-porter, núvies, accessoris i perfums, que es comercialitzen en més de 120 països", afegeix.

Notícies relacionades

Durant els seus més de 36 anys a les passarel·les, Del Pozo va presentar les seves col·leccions en temples de la moda com Madrid, Barcelona, París, Tòquio o Moscou, participant en més de cent desfilades entre les quals s'inclou la primera edició de la Cibeles Madrid Fashion Week.

A més, la contribució de Del Pozo no es va limitar al disseny, sinó que també va ser responsable de la professionalització del sector a Espanya, promovent el naixement de l'Associació de Creadors de Moda d'Espanya (ACME) i de la Fundació Jesús del Pozo, dedicada a la formació pràctica dels nous professionals del sector.