MUSEU MARÈS
El manierisme espanyol brilla en la reobertura del centre
El manierisme espanyol brilla en la reobertura del centre_MEDIA_1 /
Després de 20 mesos tancat per obres, el Museu Marès obre avui amb la secció d'escultura (amb peces del segle IV a.C. al segle XX) totalment reformada, amb novetats a la col·lecció i amb una gran rehabilitació arquitectònica. Els canvis són tants que «només per veure'ls ja val la pena venir-hi», suggereix Pilar Vélez, directora del centre.
La rehabilitació, a més a més, ha donat pas a tres sales noves, dues recullen obres que ja s'exhibien, com els objectes dedicats a la marededéu de Montserrat i les peces pròpies del vestuari masculí del segle XIX, i la tercera exposa les armes de la col·lecció de Frederic Marès, que fins a principis del 2010 es mostraven al Museu Militar de Montjuïc.
Però el que un no s'ha de perdre sota cap circumstància, segons Vélez, és «la sala Manuel Álvarez dedicada a l'escultor renaixentista i, sobretot, l'escultura de sant Roc d'Alonso Berrugete», una peça que recull totes les característiques formals de l'artista més destacat del manierisme espanyol del XVI. Impossible obviar el virtuosisme de les mans i la melancolia de la cara.
- Finances personals Arcadio Barrera, jubilat, demana justícia: «No volem escoltar més sobre tràmits i sobre esperes interminables»
- Iniciativa a les xarxes socials Un creador de contingut impulsa una recollida de signatures perquè torni 'Punky', el gelat de La Menorquina
- El primer ‘social wellness’ d’Espanya
- Ruta On l’Empordà es cultiva
- ESPECTACLES La Passió plena d’emotivitat els teatres
