NOMENAMENT
José Carlos Martínez rellevarà Duato a la Compañía Nacional
El ballarí estrella de l'Òpera de París ocuparà el càrrec durant 5 anys
La situació d'interinitat de la Compañía Nacional de Danza (CND) va acabar ahir amb el nomenament de José Carlos Martínez (Cartagena, 1969) com el seu director durant cinc anys, segons va anunciar la ministra de Cultura Ángeles González-Sinde. El ballarí estrella de l'Òpera de París rellevarà Nacho Duato, a qui va succeir a l'agost un director de transició, el coordinador artístic Hervé Palito. Martínez, elegit entre 21 candidatures, arribarà al CND al setembre quan compleixi 42 anys, i es jubili a l'Òpera de París.
José Carlos Martínez té un gran prestigi en el món del ballet. Per exemple, una revista especialitzada japonesa l'ha considerat el millor ballarí del món. Aquest talent ja el va entreveure Rudolf Nureyev a l'escollir-lo per al cos de ball de l'Òpera de París. A França ha fet tota la seva carrera des que va estudiar en una escola de Cannes. Al guanyar el 15è concurs de Lausana per a promeses, va entrar el 1987 a l'escola del Ballet de l'Òpera de París. Un any després, Nureyev es va fixar en aquest ballarí d'altura inusual (fa gairebé dos metres) i va començar així una fulgurant carrera, que el va portar a l'estatus d'étoile (estrella) el 1997.
Premio Nacional de Danza el 1999, Martínez, coreògraf i director de la seva companyia des del 2002, donarà una nova orientació al CND, que en els 20 anys de Duato es va centrar en un repertori contemporani. «El meu projecte no parteix de zero. M'agradaria que la sabatilla de puntes tornés a la companyia», va dir ahir després de la seva designació.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"