ENTREVISTA AMB L'Artista de circ

Blai Mateu: «El nostre circ va més enllà»

Blai Mateu.

Blai Mateu.

1
Es llegeix en minuts
M. C.
BARCELONA

-¿Els venia de gust tornar a BCN?

-Sí, perquè malgrat el reconeixement que vam tenir a Catalunya la temporada passada només vam fer 10 actuacions en una carpa on hi caben 250 persones. Massa poc per a una ciutat tan gran. Molta gent es va quedar sense poder veure l'espectacle. Tornar és un orgull.

-Altres circs actuen a la ciutat aquestes dates. ¿Els preocupa?

-La nostra proposta no té competència perquè és diferent, va més enllà. No estem en la mateixa línia del circ tradicional, però és bo que existeixi perquè hi ha gustos per a tot. Això nostre és jugar amb la poesia i la imatge. No som una troupe, sinó dos acròbates, un músic i un cavall que expliquem una història amb uns personatges diferents dels del circ tradicional.

-¿Com expliquen l'èxit de la seva companyia Baró d'Evel?

-La gent té ganes de veure coses noves. Nosaltres oferim humor, proximitat amb el públic i desbordem generositat en el nostre treball. Però la fusió de llenguatges és el nostre signe distintiu, per això cantem, fem acrobàcies i convertirm un cavall en actor.

-¿Què opina del projecte Fibonacci en què van col·laborar artistes d'aquí i del Canadà?

-S'han de potenciar aquestes trobades. El circ al nostre país va ser de resistència en l'època de Franco. El Circ Cric i d'altres treballaven de forma autodidacta. Tenien molta trempera però poca tècnica. A poc a poc, hem après la tècnica però hem oblidat d'on venim. Els laboratoris de creació són interessants perquè t'obliguen a qüestionar-ho tot. Aquesta línia de recerca m'interessa més que la tècnica per la tècnica. Fibonacci, almenys, és un intent d'anar més enllà.

Notícies relacionades

-¿Com veu el planter?

-La gent ha marxat a formar-se a fora i el nivell ha pujat. El fet que el TNC, el Lliure i el Mercat s'hagin obert al circ i a les fusions amb altres gèneres serveix per demostrar que més enllà del divertimento, el circ és un art i com a tal es pot expressar a través de llenguatges molt diversos. Com més siguin, millor.