Altres propostes

'Viatge màgico a Àfrica' és la primera cinta de ficció en 3D realitzada per una empresa espanyola

El director, Jordi Llompart, insisteix que és «una pel·lícula de nens per a nens»

Eva Gerretsen i Rymond Mvula, amb el director.

Eva Gerretsen i Rymond Mvula, amb el director. / ÓRBITA MAX

2
Es llegeix en minuts
OLGA PEREDA
MADRID

Jordi Llompart (Barcelona, 1962) va perdre la seva filla en un accident a l’Àfrica. Temps després, li va dedicar un conte,El cor damunt la sorra. L’èxit de vendes, els comentaris d’alguns amics i la seva absoluta fe en el cinema van fer que Llompart pensés en la possibilitat de portar la novel·la a la gran pantalla. El resultat ésViatge màgic a Àfrica, que ostenta el títol de ser la primera pel·lícula de ficció en 3D realitzada per una empresa espanyola. Protagonitzada per Eva Gerretsen, Leonor Watling, Adrià Collado i Verónica Blume (que debuta en cinema), la cinta narra les aventures d’una nena al continent negre, on va a buscar un amic. Sorprès que algun crític hagi retret el to infantil de la cinta, Llompart llança un avís per a navegants: «Aquest és, precisament, l’objectiu de la pel·lícula. Es tracta d’una història de nens per a nens». La cinta, afegeix el cineasta, no té res a veure amb títols suposadament infantils i profundament foscos que han envaït últimament la cartellera, comLos mundos de CoralineiAlicia en el país de las maravillas.

Tot i que està dedicada als nens,Viatge màgic a Àfricaté un ritme morós i missatges profunds. «¿Per què és tan complicat viure?», es pregunta, per exemple, un dels protagonistes del film. Llompart, no obstant, assegura que no s’ha de menysvalorar la intel·ligència dels més petits. «La pel·lícula està plena de cavalls alats, flors que parlen i nens que no hi són. Però els xavals entenen el film com un tot.Viatge màgic a Àfrica, conclou, no deixa de ser un cant a la felicitat de creure que la vida és un conte».

Llompart, que va ser presentador i director dels telediaris de TV-3, és una enciclopèdia sobre tecnologia, cinema i 3D. El 2005 va crearEl misterio del Nilo, el primer gran documental espanyol per a IMAX. L’esforç titànic de tirar endavantViatge màgic a Àfricava començar el 2006, un any que va dedicar a buscar finançament: 10 milions d’euros. «Ara, després de l’èxit d’Avatar, tothom veu els avantatges del 3D, però fa uns anys em prenien com si fos d’un altre planeta», subratlla el cineasta, que va rodar el film el 2008 a Barcelona i Namíbia.

Notícies relacionades

Sota el cicló ‘Avatar’

Viatge màgic a Àfricas’hauria d’haver estrenat al gener, però el ciclóAvatar–cap cine estava disposat a retirar de la cartellera una màquina de fer diners com aquesta– va provocar que s’endarrerís fins avui. Llompart aplaudeix el treball de James Cameron, però demana que no es facin comparacions. «Seria injust, raona, perquèAvatarha costat 350 milions, iViatge màgic a Àfrica, 10». Malgrat tot, el director barceloní demana un vot de confiança per la indústria espanyola. «Hi ha gent que opina que el cine espanyol no té ambició suficient, però pel·lícules comViatge màgic a Àfricademostren el contrari», reflexiona. La cinta, que s’ha rodat en anglès, ha estat venuda ja a més de 12 països.