TENDÈNCIA

Anne Rice publica un relat en videollibre

1
Es llegeix en minuts
IDOYA NOAIN
NOVA YORK

Està lluny encara de ser el fenomen en què s’han convertit els llibres electrònics, però el videollibre lluita per fer-se un lloc també en el canviant mercat editorial. Ahir es va anunciar que Anne Rice, l’autora d’Entrevista amb el vampir, ha arribat a un acord amb l’empresa pionera en la creació d’aquests llibres audiovisuals, Vook, per oferir a partir de l’1 de març en aquest formatThe master of Rampling Gate, un relat originalment publicat el 1984. «Tota la idea és emocionant», va declarar l’escriptora aThe New York Times després que saltés la notícia. «Estem enmig d’una mena de revolució».

Com el llibre electrònic, el videollibre deixa enrere el paper. Per ara funciona en ordinadors i aparells portàtils com l’iPhone. A més a més, s’integra amb xarxes socials, com Facebook, cosa que permet mantenir una espècie de club de lectura instantani.

Notícies relacionades

En el cas del llibre d’Anne Rice, l’edició especial inclourà el vídeo d’una entrevista amb l’escriptora i un altre en el qual el seu fill, el també escriptor Christopher Rice, guiarà el lector espectador en una visita a través de la ciutat de Nova Orleans.

El format del videollibre s’ha mostrat per ara apropiat per a textos de no-ficció com per exemple alguns de cuina o d’exercicis on el vídeo permet veure exemplificades receptes o instruccions. La petita col·lecció de Vook, que va debutar al novembre, inclou també algunes obres de ficció comL’illa del tresor, enriquida en imatges amb les il·lustracions originals.