FESTIVAL STRENES

Lax'n'Busto sense artificis

El grup llança 'Tot és més senzill', l'àlbum més pop, que divendres estrenarà a Girona

Lax’n’Busto actua davant un reduït grup de públic convocat per EL PERIÓDICO. / SANDRA SUÁREZ / DANNY CAMINAL

1
Es llegeix en minuts
NÚRIA MARTORELL
BARCELONA

Després del seu apoteòsic pas pel Liceu ambSimfònici una vegada transcorreguts cinc anys sense treure un disc d'estudi, Lax'n'Busto torna poper i romàntic,«sempre buscant l'essència de les cançons i de les persones»,aclareix el baixista Jesús Rovira. Avui publicaTot és més senzill, un generós àlbum de 16 temes que divendres presentarà al Festival Strenes (Auditori de Girona). Però abans, en va oferir un aperitiu a EL PERIÓDICO, en què va interpretar-ne tres de les peces inèdites, davant 14 privilegiats assistents.

«Si els anteriors treballs eren més rockers, aquest l'hem fet més pop i prescindint d'artificis: si amb una guitarra n'hi ha prou, així es queda-afegeix-. La idea és recuperar els valors que importen en la música, en la gent. Comunicar-nos. Buscar complicitats». ¿I què és el que fa complicada la vida?«Nos-altres mateixos-respon sense titubejos el guitarrista Pemi Rovirosa-.

El títol del disc és un desig, una màxima que hauríem d'aplicar. Si no creus que tot és més senzill, no acabarà passant».Pemi Rovira està convençut que«els detalls són els que ho compliquen tot, els que et despisten dels objectius. Et pots perdre emb el cotxe per una mala senyalització, però el més important és arribar al destí. En definitiva, perdre els objectius et compliquen la vida», insisteix.

Notícies relacionades

L'àlbum comença assegurant que el sol brilla per a tots (Creu-me).«La cançó més optimista, després anem de baixada»,diu entre rialles el baixista. Però si una peça sorprèn ésTu em coneixes: «El món que tu coneixes fet a base d'escletxes i retalls.../ La pau, quina enyorança...», diu aquesta lletra que Rovira va fer, diu, per a la seva dona.«Utilitzo un tros d'un poema que ella va escriure quan era petita, però és una cançó que recorda els Pixies»,assegura.

Lax'n'Busto fa més de 25 anys que és a la carretera amb el seu nom de laxant i obtenint sonats èxits comLlença't. El 2006 va estrenar cantant, Salva Racero, a qui ara posen a prova la seva capacitat vocal amb peces com La llei de la gravetatEstima i viu sense por/ i no em crucifiquis»). Una gran balada a l'estil deJesucrist Superstar, musical que curiosament va estar a punt de protagonitzar.«Estem per assumir reptes i disfrutar-ne. I sí, hi ha molts trossos que canto a pèl, nu».