Automobilisme

Verstappen s’emporta una ‘pole’ amb suspens a Àustria

Sainz sortirà tercer a la graella diumenge, mentre que Alonso s’ha vist superat pel seu company Stroll i relegat a la setena posició

Carlos Sainz arriba crescut al GP d’Àustria

Verstappen s’emporta una ‘pole’ amb suspens a Àustria

Europa Press

3
Es llegeix en minuts

El Gran Premi d’Àustria pot convertir-se en un festival de Max Verstappen a casa de Red Bull. El líder del Mundial ha dominat els únics lliures del cap de setmana i a la tarda ha ratificat el seu domini a l’anotar-se la seva quarta ‘pole position’ consecutiva i la sisena en el que va de temporada.

Charles Leclerc i Carlos Sainz han confirmat les bones sensacions del Canadà i diumenge escortaran el neerlandès a la graella de sortida, mentre que Fernando Alonso s’ha vist superat pel seu company Stroll per primera vegada en classificació i afrontarà la carrera relegat a la setena posició.

Q1: Red Bull intimida a casa

Una sortida de pista protagonitzada per Valtteri Bottas (Alfa Romeo) als tres minuts ha interromput la sessió amb bandera vermella. Carlos Sainz ha penalitzat d’entrada després que li invalidessin dues voltes per superar límits de pista. Quan s’ha reprès l’acció, el madrileny ha hagut de recórrer a un joc nou de tous per resoldre l’escull i classificar-se per a la Q2.

Igual com en l’única sessió lliure del cap de setmana, Verstappen ha començat al capdavant per davant dels Ferrari de Sainz i Leclerc. Alonso, que al matí ha preferit estalviar-se un joc de pneumàtics tous per a les dues classificacions a Àustria, es mantenia en el ‘top cinc’ provisional, suficient per evitar la zona de perill.

La primera tria ha acabat amb els dos Red Bull de Verstappen i Pérez al capdavant, per davant de Sainz, mentre que Alonso n’ha tingut prou amb la seva volta en 1’05”655 per classificar-se en setena posició. Han caigut eliminats Tsunoda, Zhou, Sargeant, Magnussen i De Vries.

Q2: La ‘broma’ dels límits de pista

En una classificació molt condicionada pels límits de pista i les estrictes decisions dels comissaris, Verstappen, Pérez, Leclerc i Stroll, entre els més ràpids, han vist com els anul·laven la seva millor volta. «Això sembla una broma», ha lamentat el líder del Mundial, furiós.

Tampoc a Aston Martin comptaven amb aquest problema afegit, d’especial incidència en l’estratègia de pneumàtics en un gran premi en format esprint, amb doble classificació i carrera. La situació, caòtica, ha deixat molts pilots destacats com Russell, Stroll i Pérez al límit de l’eliminació. El mexicà ha intentat salvar la situació amb una gran volta que l’ha deixat segon a només 39 mil·lèsimes del més ràpid, Verstappen (1.04.951), però també li han tret.

Un cop per a Checo, molt qüestionat per la seva davallada de rendiment en les últimes carreres i que per quarta ocasió consecutiva es queda fora de la Q3. Els ‘track limits’ han condemnat també Russell, Ocon, Piastri i Bottas.

Q3: La pole

La lluita per la novena pole de la temporada s’havia de decidir entre els dos Ferrari, els dos Aston Martin, Verstappen, Norris, Hamilton, Gasly, Hulkenberg i Albon. En el seu primer intent, els candidats han sortit a pista de manera conservadora. Es tractava d’assegurar una volta dins dels límits. Max ha completat la seva volta de sortida de nou amb el millor crono i la ‘pole’ provisional (1.04.503). Leclerc i Sainz s’han quedat a dues dècimes del líder de Red Bull i Alonso, amb pneumàtic usat en la seva primera temptativa, s’ha situat sisè.

Notícies relacionades

Quedava una ‘bala’ a la recambra i tots s’han espremut per intentar desbancar Verstappen. Leclerc ha intentat sorprendre’l retardant la seva sortida a pista per evitar trànsit. Max se l’ha jugat en la seva volta per millorar (1.03.391) i Leclerc s’ha quedat a un sospir, a només 48 mil·lèsimes. Sainz ha sigut tercer i Alonso ha hagut de donar per bona la setena posició, que complica, i molt, les seves expectatives per a diumenge.

Definida la graella de sortida per a la carrera principal, la jornada de dissabte es dedicarà exclusivament a l’esprint, amb classificació (12:00) i carrera curta (16:30), que repartirà vuit punts al vencedor i un menys per als següents classificats fins a arribar al vuitè. Al llarg de l’any es repetirà aquest programa de cap de setmana esprint a Bèlgica, Qatar, els Estats Units i el Brasil.