GP de la Gran Bretanya

Carlos Sainz guanya la primera carrera de la seva vida en la F-1

  • El madrileny aconsegueix la primera victòria en la fórmula 1 després de protagonitzar un electritzant duel amb Leclerc, que ha acabat fora del podi.

  • Els problemes de fiabilitat de Red Bull han deixat fora de combat Verstappen, que manté el liderat, mentre Alonso acaba cinquè.

Carlos Sainz guanya la primera carrera de la seva vida en la F-1

Ben Stansall / AFP

7
Es llegeix en minuts

Carlos Sainz buscava la seva primera victòria en la fórmula 1 des que va començar la temporada al volant d’un Ferrari guanyador però que li ha costat ‘domar’. El pilot madrileny ha aconseguit el seu propòsit en la desena cita del Mundial, en el millor escenari possible, Silverstone, el ‘bressol’ de l’automobilisme, i de la millor forma, després d’una espectacular carrera que el reivindica com un dels ‘grans’. 

Sainz, que ha acabat plorant d’emoció, ha aconseguit frenar el seu company Leclerc en un duel electritzant i s’ha beneficiat d’una estratègia final de Ferrari amb el cotxe de seguretat, que li ha permès encarar les últimes nou voltes amb pneumàtics tous per atacar el monegasc, que s’ha enfonsat amb els durs i s’ha vist relegat del podi, per Checo Pérez i un Lewis Hamilton entregat a la seva afició fins i tot en les pitjors circumstàncies. 

Menció especial també per a Fernando Alonso, que ha espremut al màxim les seves opcions en carrera per finalitzar en cinquena posició. La fiabilitat ha tornat a jugar-li una mala passada a Max Verstappen, que ha hagut de conformar-se amb el setè lloc, tot i que manté el liderat del Mundial a l’espera d’arribar la setmana vinent al circuit de casa, el Red Bull Ring d’Àustria.

Un altre ‘miracle’ del Halo

Verstappen, que ha apostat pels tous de sortida, ha protagonitzat una arrencada fulgurant i ha superat fàcilment Sainz, amb els mitjans, però un accident múltiple en què s’han vist implicats fins a cinc monoplaces ha obligat a aturar la cursa amb bandera vermella abans d’arribar al primer revolt.

Les càmeres s’han centrat primer en el Mercedes de Russell, amb un fort impacte a la zona posterior i també s’han vist els desperfectes dels cotxes de Tsunoda, Ocon i Albon, però el pitjor parat era l’Alfa Romeo de Guanyu Zhou, que ha lliscat molts metres de cap per avall fins a impactar en les proteccions. L’estat del pilot xinès ha mantingut en suspens el pàdoc durant molts minuts, tot i que després de ser traslladat al centre mèdic s’han descartat lesions de gravetat. També Albon ha passat per la clínica, sense més conseqüències.

El Halo que protegeix el cap dels pilots i que al seu dia va ser tan qüestionat, s’ha revelat un cop més com un element de seguretat imprescindible i ha fet el segon ‘miracle’ del dia a Silverstone, després de l’esgarrifós accident d’aquest matí en la carrera de la F-2, en què el monoplaça de Dennis Hauger ha volat fins aterrar sobre el cotxe de Roy Nissany, si bé tots dos n’han sortit ben parats

Començar de zero

La carrera s’ha reprès després de gairebé una hora, sense Zhou, Albon ni Russell, ja que Mercedes no ha tingut temps material per reparar les ‘destrosses’ del cotxe per a desesperació del pilot britànic, que en les nou primeres carreres de la temporada havia mostrat una regularitat sorprenent i, malgrat els problemes del W13, era quart en el campionat. Primer zero per a l’anglès i a sobre, a casa. 

Les posicions de sortida s’han mantingut, ja que abans de l’accident no s’havia completat el primer sector del traçat, cosa que ha tornat a deixar Sainz en primer lloc, seguit de Verstappen i Leclerc, mentre que Fernando Alonso, que havia guanyat dos llocs en la primera sortida, ha tornat a la setena posició de la graella. 

Situació favorable

Començaven tots de zero però aquesta vegada en igualtat de condicions quant al compost mitjà de Pirelli. I en aquestes circumstàncies, Sainz ha pogut culminar una gran arrencada per desenganxar-se de Max Verstappen, mentre per darrere, Checo Pérez, molt agressiu, ha escalat a la tercera posició. Els dos Red Bull han fet un ‘entrepà’ amb Carlos Sainz, que ha aconseguit escapar-se, mentre Pérez, amb l’ala davantera tocada per una topada amb Leclerc, ha hagut d’entrar a box. 

La situació per a Sainz, liderant la carrera amb el seu company Leclerc sotjant Verstappen, s’ha tornat molt favorable. Per darrere, Alonso recuperava la posició perduda amb Gasly en la resortida i pujava fins al sisè lloc, precedit per Hamilton i Norris, en plena batalla dels dos pilots britànics davant la seva afició.

Error de Sainz i problemes per a Verstappen

El neerlandès ha sotmès el madrileny a una pressió brutal fins a forçar l’error d’aquest, que ha perdut el control del Ferrari i ha perdut la posició amb el campió en la desena volta. Tanmateix, dues voltes després la carrera ha ofert un altre cop d’efecte. El líder del Mundial ha informat que tenia problemes amb el cotxe i ha fet una parada per una punxada. «El cotxe està 100% trencat», ha alertat Max Verstappen després de tornar a la pista. «Pots continuar, és segur, no és res estructural», l’han tranquil·litzat des de Red Bull mentre el campió continuava cedint temps i rodava sisè, rere Alonso.

Leclerc, tercer en el campionat a 49 punts de Verstappen, ha iniciat el seu particular duel fratricida amb Sainz per intentar atrapar el madrileny en la zona de DRS. Ferrari no ha intervingut en la lluita dels seus dos pilots, tot i que el monegasc s’acostava sense remei a ritme de volta ràpida. Carlos Sainz, amb prioritat en el ‘pit stop’, ha fet la primera parada i ha tornat tercer a la pista, amb Leclerc i un ambiciós Hamilton al capdavant.

Duel a Ferrari

Amb Verstappen ja fora de joc, intentant seguir en carrera per minimitzar danys i Leclerc a dos segons de Sainz després de fer la seva parada, el madrileny continuava somiant amb la primera victòria. «Teniu llibertat per lluitar», ha indicat la Scuderia als seus dos pilots, mentre Leclerc retallava diferències a velocitat de vertigen. Sainz ha cedit davant el seu company a falta de 20 voltes, les dues pendents de Hamilton, que liderava abans d’una mala parada i ha tornat a la pista per darrere els dos Ferrari.

Leclerc volava (1:31.7) i ha obert forat amb Sainz, que ja s’ha situat a més de 3 segons, mentre que Hamilton, impulsat pels seus fans en un circuit on suma vuit victòries, no es conformava amb el tercer lloc del podi i pressionava l’espanyol en mode ‘martell’.

Cotxe de seguretat

L’Alpine d’Ocon s’ha avariat enmig de la pista i ha donat entrada a un cotxe de seguretat que ha canviat l’escenari de la carrera, amb 12 voltes per davant i pneumàtics tous per a Sainz. Ferrari ha protegit el madrileny de Hamilton, però ha deixat Leclerc a la pista, una estratègia que ha afavorit l’espanyol. «Aquest final serà dur», resumia el monegasc per ràdio. I en efecte, el desenllaç del Gran Premi de la Gran Bretanya ha reservat la màxima emoció.  

Sainz ha aconseguit superar Leclerc a nou voltes del final i Checo Pérez ha aprofitat una badada de Hamilton després del cotxe de seguretat per avançar l’anglès en la lluita per la tercera plaça. Alonso li ha guanyat la partida a Norris per la cinquena. 

Final èpic

Notícies relacionades

El que havia començat com un somni s’ha convertit en una possibilitat molt real. Carlos Sainz ha enfilat el camí de la seva primera victòria en la fórmula 1. Per darrere, amb Leclerc cada vegada més vulnerable davant Pérez i Hamilton, tots dos amb pneumàtics tous, el grup, a què també s’ha afegit Alonso, ha iniciat un festival d’avançaments.

Sainz ha travessat la meta amb un crit de ràbia per celebrar un èxit històric, en el seu gran premi 150 i en el millor dels escenaris, Silverstone, que va veure néixer el Mundial el 1950. Pérez, segon del campionat, ha sigut segon al podi i ha retallat distàncies amb el líder Verstappen (7è), mentre que Hamilton ha complert la promesa a la seva afició i ha completat el podi, deixant fora Leclerc, quart, amb Alonso cinquè al final.