MONTMELÓ RENOVARÀ AVIAT EL SEU CONTRACTE

La F-1 deixa a Barcelona i el seu entorn 163 milions d'euros

Els responsables del Circuit de Cataunya estan molt a prop de renovar el seu contracte amb la F-1 per als pròxims quatre anys

"No volem fer un contracte ràpid, sinó bo i ben fet", insisteix Viçent Aguilera, responsable del Circuit de Catalunya

rozas22391046 montmelo   12 05 2013     gran premio de catalunya de f rmul190712170311

rozas22391046 montmelo 12 05 2013 gran premio de catalunya de f rmul190712170311

2
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

Les negociacions perquè el Gran Premi d’Espanya es mantingui en el calendari de F-1 estan a punt d’acabar, amb un contracte per als pròxims quatre anys. Els responsables del Circuit de Catalunya confien poder tancar les converses durant aquest mes de juliol, tot i que insisteixen que busquen “un bon acord per a totes les parts, no un acord ràpid”. Mèxic s’ha quedat fora del calendari, i Alemanya encara no té resposta de la F-1, i dependrà de les dificultats del Vietnam per acabar la construcció del seu circuit a temps per poder formar part del calendari 2020 com estava previst inicialment.

Semblava que, inicialment, Mèxic i Alemanya serien els grans premis que caurien del calendari després de l’entrada del Vietnam i Holanda el 2020, però no està gens clar que tant Zanvoort com Hanoi arribin a temps en la reforma –el primer cas– i construcció –en el segon– del circuit, tot i que el retard més gran s’aprecia a les obres del traçat del Vietnam.  En qualsevol cas, seria la possibilitat que Alemanya es mantingués un any més, ja que el GP d’Espanya mai va dependre de l’entrada en el calendari de les dues noves carreres.

Modernitzar el contracte

El principal cavall de batalla en les negociacions és la intenció del Circuit de modernitzar els termes d’explotació, després de gairebé 30 anys amb el mateix model. El GP d’Espanya és el quart de 21 carreres en la llista de grans premis amb més repercussió econòmica en l’entorn. Un estudi elaborat per l’empresa DEP Institute valora en 163 milions d’euros l’impacte econòmic que la F-1 deixa a l’àrea metropolitana de Barcelona. Diners per als hotels, els restaurants, els serveis, l’IVA de cada producte que es consumeix... Una inversió de 24 milions que torna 163 milions a la ciutat, però Barcelona vol ser pionera en un model de negoci innovador que permeti la sostenibilitat econòmica.

Un estudi de la F-1 demostra que Barcelona i el seu entorn guanyen 163 milions d’euros amb el GP. / EL PERIÓDICO

Notícies relacionades

I en això treballen. “Continuem treballant i avançant en la negociació, i continuem sent optimistes. No volem fer-ho ràpid, sinó bé, i que totes les parts estiguin satisfetes”, explica Viçent Aguilera, president del Consorci que negocia amb Liberty Media, els propietaris dels drets de la F-1. La intenció és tancar el nou contracte aquest mes de juliol, abans de l’aturada de l’automobilisme el mes d’agost, i abans que la F-1 arribi al circuit de Hockenheim l’últim cap de setmana d’aquest mes.

De moment, l’últim anunci de Liberty ha sigut la renovació amb Silverstone on aquest cap de setmana se celebra el GP de la Gran Bretanya, en què els Mercedes han domineu les dues primeres sessions d’entrenaments lliures.