TRÀGIC FINAL

Bianchi havia de ser el relleu de Raikkonen a Ferrari

Montezemolo, expresident de l'escuderia, confirma que el pilot francès era "l'elegit per al futur"

El pilot francès Jules Bianchi, l’any passat, durant una carrera.

El pilot francès Jules Bianchi, l’any passat, durant una carrera. / EFE / ZSOLT DEBRECENI

1
Es llegeix en minuts

Luca Cordero di Montezemolo, expresident de Ferrari, ha confirmat aquest dilluns que Jules Bianchi, que va morir dissabte després de nou mesos en coma, estava cridat a substituir Kimi Raikkonen quan finalitzés la relació del finlandès amb l'escuderia italiana. "Jules era un dels nostres", ha assegurat a la cadena Sky Sports Italia, en relació amb el pas del jove francès per l'Acadèmia de Pilots de Maranello. "Era part de la família Ferrari i el pilot que havíem elegit per al futur", ha afegit.

"Jules estava sempre a Maranello. Cada dia venia a la fàbrica per créixer i promoure el seu somni de pilotar per a Ferrari. La nostra idea era que, després de Marussia, anés a un altre equip per créixer i estar preparat per al gran salt. Era el que havíem planejat fa anys, però desafortunadament el destí se l'ha emportat", ha lamentat.

"Un noi de primera classe"

Notícies relacionades

Per Montezemolo, Bianchi era "un noi de primera classe, ràpid, educat i extremadament devot a Ferrari i amb un futur segur", perquè Raikkonen, guanyador el 2007 del Mundial per a Ferrari, va tornar a l'escuderia italiana el 2014 després de firmar un contracte de dos anys que finalitza aquesta campanya. "Però un amarg destí se l'ha emportat i ens ha deixat un gran buit. Conec bé la família i han demostrat un enorme coratge durant els últims mesos en temps tan difícils, tant com tots els seus amics de Ferrari. Hem perdut un gran noi, que tothom recordarà amb molt afecte", ha sentenciat.

Després d'haver aconseguit un novè lloc per a Marussia a Mònaco l'any passat, Bianchi va impressionar Ferrari quan va pilotar l'F14-T en els tests posteriors al Gran Premi de la Gran Bretanya. No obstant, l'accident que va tenir a Suzuka el 5 d'octubre, en el que va patir greus lesions encefàliques, va acabar costant-li la vida 20 anys després de la desaparició d'Ayrton Senna.