JUDICI PER SUBORN
Ecclestone: "És desafortunat haver de pagar tants diners, però és pitjor no tenir-ne"
El cap de la F-1 assegura que no entén els que l'acusen d'haver comprat la seva llibertat per 75 milions d'euros

Bernie Ecclestone espera la decisió del tribunal de Munic sobre l’acord per resoldre el judici per suborn. /
Bernie Ecclestone, el cap de la fórmula 1, no entén els que l'acusen d'haver comprat la seva llibertat. L'empresari britànic ha arribat a un acord amb l'Audiència de Munic per sobreseure la causa per suborn oberta contra ell a canvi del pagament de 100 milions de dòlars (uns 75 milions d'euros). "No ho puc entendre. Em sembla que els jutges no van tenir cap altra opció", apunta el magnat en una entrevista que publica el diari 'Bild' aquest dimecres.
"Així són les coses a Alemanya. Segur que és una mica desafortunat haver de pagar tants diners, però és pitjor no tenir-ne", afegeix Ecclestone, que, no obstant, assegura que es troba bé amb "aquest sistema capitalista". Ara, després del sobreseïment de la causa, espera tornar a les seves funcions al capdavant de la F-1, de les quals es va haver d'allunyar per poder presentar-se al tribunal alemany durant el judici. "Estic una altra vegada completament aquí. No va ser divertit estar cada setmana dos, tres dies, a Munic. Encara que vull dir una cosa: m'he enamorat una mica d'aquesta ciutat i de la seva gent", afegeix.
El cas es remuntava al 2006, quan l'empresa BayernLB, que posseïa prop del 50% de les accions de la F-1 després de la fallida del grup mediàtic alemany Kirch, va encarregar la seva venda al cap del seu departament de riscos, el banquer Gerhard Gribkowsky, que va negociar amb Ecclestone la transacció. Segons l'acusació de la fiscalia, aquest va pagar al voltant de 32 milions d'euros (44 milions de dòlars) perquè aquesta participació acabés en mans de l'empresa britànica CVC Capital Partners i evitar així que algú aliè pogués fer ombra a la seva posició de lideratge en el negoci.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»