EL MUNDIAL DE F-1

Alonso es veu lluitant per la 'pole' i el triomf a Singapur

El 'bicampió asturià confia en les evolucions del seu Ferrari per batre els McLaren en la carrera nocturna de diumenge

2
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ / Oviedo

Ningú té el seu palmarès sota la lluna (dues victòries, un tercer i un quart) en les quatre edicions del primer i únic gran premi nocturn de la Fórmula 1. I, a més,Fernando Alonso arriba al seu terreny com alíder del Mundial. Així que, en la calorosa nit deSingapur, l'asturià és el pilot més assetjat pels mitjans de comunicació, encara que l'espanyol no canvia de discurs.

Primer: “McLaren és l'equip més en forma després d'haver guanyat les tres últimes carreres”. Segon: “LewisHamilton és el rival més perillós en la lluita pel títol”. Tercer: “La pressió és més per a altres pilots, perquè jo, amb 37 punts d'avantatge, em puc permetre un error”. Quart: “Les tres pròximes carreres seran claus en la lluita pel títol”. I cinquè: “Portem algunes millores i crec que podem lluitar aquí per la 'pole' i la victòria”.

Els favorits, amb millores

Ferrari, com Red Bull, estrena a Singapur un important paquet de millores aerodinàmiques, que tindrà continuació amb noves peces en les dues següents carreres del Japó i Corea. És el moment, si funcionen, és clar, d'intentar sorprendre els McLaren i buscar “aquests dos triomfs que necessitem per ser campions”, segons els comptes de StefanoDomenicali, màxim responsable de l'equip de Maranello.

Alonso ho sap molt bé: "Som optimistes i podem fer-ho bé en les dues o tres pròximes carreres. Necessitem veure com ens comportem divendres, però el nostre objectiu és lluitar per la 'pole' i guanyar la carrera. Vam ser competitius aMònaco iCanadà, que són circuits similars, així que som optimistes. Sabem que és important liderar la graella en traçats com el de Singapur". Alonso va recordar que el seu equip "sempre ha tingut un cotxe competitiu" a Singapur, excepte el 2009.

"És un circuit desafiador, sense espai per a errors, comMònaco. Has de prendre molts riscos, buscar els límits, però sense cap error. En altres circuits, si surts en un entrenament vas a l'herba i perds una volta, però aquí perds tota la sessió. És dur físicament per la calor i la humitat, i també mentalment per l'estrès de no cometre un error en tot el cap de setmana", va recordar.

Es queda amb Massa

Notícies relacionades

L'asturià es va mostrar "orgullós" per la xifra de 80 podis aconseguida aMonza, que li va permetre igualar un dels seus vells mites, el desaparegut brasilerAyrton Senna, a qui li encantaria igualar amb el seu tercer ceptre mundial.

"És gran igualar les estadístiques deSenna perquè sempre seguia les seves carreres i tenia un pòster seu a la meva habitació. Tant de bo pugui igualar més rècords deSenna", va dir abans d'apostar perFelipe Massa com el seu company d'equip per a la temporada que ve. "Fa tres anys que treballo ambFelipe i tenim una bona relació. Si l'equip decideix substituir-lo la temporada que ve, haurà de ser per un pilot millor que ell, però quan veus els nom a la premsa i els compares amb el que ha fetFelipe a la F-1...".