AUTOMOCIÓ

Seat ven un 31,3% més a l'octubre i encara el final d'un altre any històric

Fins a l'octubre, Seat ha matriculat 498.700 unitats, un 11,1% més que durant els 10 primers mesos de l'any passat

Seat encara el final d'any i el 2020 concentrada en solucions de mobilitat i l'arribada de l'electrificació a la seva gamma

zentauroepp8965997 martorell 9 9 2008 factoria de la empresa seat donde se ha p190602125026

zentauroepp8965997 martorell 9 9 2008 factoria de la empresa seat donde se ha p190602125026 / JOSEP GARCIA

2
Es llegeix en minuts
Àlex Soler

A l’octubre, Seat va tornar a tancar un mes amb una xifra rècord de vendes. A l’octubre, la marca va vendre 43.900 cotxes, un 31,3% més que el mateix mes de l’any passat. L’efecte WLTP, que va fer que les vendes caiguessin l’últim trimestre de l’any passat, ha permès que la xifra sigui molt més alta el 2019. Tot i així, si es comparen les vendes amb les de l’octubre del 2017, Seat continua batent el rècord el 2019 amb 3.700 unitats més.

En l’acumulat de l’any, la marca suma ja 498.700 unitats venudes, un 11,1% més que a aquestes altures de l’any passat, un exercici que va acabar sent el millor de la seva història en volum de vendes, amb la qual cosa és d’esperar que, de nou, Seat acabi amb el millor registre de vendes des de la seva fundació. Així mateix, el benefici operatiu de la companyia també acabarà l’any en màxims històrics. Entre el gener i el setembre, el resultat va ser de 248 milions d’euros, un 4,2% més que en els nou primers mesos del 2018. Els ingressos, de 8.828 milions fins al setembre, superen en un 14% els de l’any passat.

Com ha passat tot l’any, Seat creix a dobles dígits en diversos mercats clau, com l’alemany  (+17,4% fins a l’octubre), el francès (+20,6%), l’italià  (+28,1%), el suís (+21,9%), l’holandès (+26,8%) o el danès (+51,6%), entre d’altres. Curiosament, l’espanyol és el mercat en el qual menys puja el 2019, amb un increment de l’1,7%, fins als 94.900 cotxes.

Noves solucions de mobilitat i electrificació

Amb una gamma de vehicles ben estructurada cobrint tots els segments clau del mercat i amb xifres rècord que demostren la seva bona salut, Seat encara el final d’any i el pròxim exercici 2020 amb nous reptes en el marc de la mobilitat i l’electrificació.

Seat eScooter. La marca el presentarà el 19 de novembre. / SEAT

Notícies relacionades

En aquest sentit, Seat continuarà l’expansió del seu negoci de ‘cotxe multiusuari’, un sector que no ha demostrat al 100% la seva rendibilitat, a l’Hospitalet de Llobregat amb Respiro, la seva marca de cotxes compartits. La companyia, que continua buscant noves fórmules de negoci, revelarà més detalls sobre la seva arribada a la ciutat catalana, la primera a més de Madrid on operarà, la pròxima setmana. A Madrid, Respiro opera amb una flota de vehicles híbrids de gas (etiqueta ‘eco’). Dins del camp de la mobilitat urbana, la marca presentarà també l’eScootereScooter, un escúter 100% elèctric amb 100 quilòmetres d’autonomia desenvolupat juntament amb el Silence, que arribarà el 2020, el 19 de novembre a l’Smart City Expo de Barcelona.

El 2020 serà, a més, l’any de l’electrificació per a Seat, amb l’arribada del Tarraco PHEV, el primer híbrid endollable de la companyia, que precedirà el llançament de cinc versions híbrides més fins al 2021 entre Seat i Cupra; i amb la posada en marxa de la producció d’el-Born, un cotxe elèctric basat en la plataforma MEB, a ZwickauAlemanya. L’el-Born s’unirà al Mii electric en l’oferta 100% elèctrica de Seat.

Temes:

Seat