AUTOMÒBIL

Nissan presenta un ERO que afectarà 600 persones a Barcelona

Direcció i comitè van tancar sense acord les reunions preliminars sobre l'ajustament de plantilla

fabrica-nissan

fabrica-nissan / Nissan (Nissan)

2
Es llegeix en minuts

La direcció de Nissan ha decidit presentar un expedient de regulació d’ocupació (ERO) per retallar costos a les seves instal·lacions de Barcelona. La direcció i el comitè de Nissan a la planta de Barcelona van acabar sense acord el termini fixat per l’empresa per acordar un ajustament de plantilla que permetés eludir el tràmit legal de l’ajustament.

Segons la comunicació de l’empresa: "Davant de la falta d’acord manifestada en les últimes reunions per negociar les mesures de competitivitat i el XXIV Conveni Col·lectiu, la direcció de Nissan Motor Ibérica (NMISA) s’ha vist obligada a anunciar avui als Representants dels Treballadors l’inici del procés per a la pròxima presentació d’una regulació d’ocupació col·lectiva per als seus centres de Barcelona (Zona Franca i Montcada)".

Fonts sindicals han explicat a Efe que l’última reunió es va saldar sense cap tipus d’acostament entre les parts i que la direcció de la multinacional ja havia advertit que no els citarien a més trobades informals.

Davant d’aquesta situació, els representants dels treballadors van expressar el seu temor que la companyia optés per presentar un ERO per poder dur a terme l’ajustament previst de 600 llocs de treball als centres de Zona Franca i Montcada de manera unilateral. 

La direcció de Nissan ha insistit en la necessitat de retallar 600 llocs de treball "amb mesures voluntàries" i "d’acord amb les condicions de mercat", la qual cosa es traduiria en prejubilacions i baixes incentivades. L’automobilística assegura que l’ajustament és imprescindible per millorar la competitivitat dels centres de treball de Zona Franca i Montcada i poder optar, així, a noves adjudicacions de models, que generarien ocupació.

El comitè ha tornat a exigir un pla industrial a llarg termini que consideri inversions i unes condicions per a les prejubilacions similars a les de l’últim pla aplicat en la companyia, és a dir, amb un 90% del sou fins a 63 anys, a la qual cosa la direcció s’ha negat. 

La multinacional ha confirmat la seva intenció d’invertir 70 milions d’euros en una nova planta de pintura d’última generació d’acord amb els nous requisits mediambientals, però aquesta inversió està condicionada a la consecució de les mesures d’ajustament plantejades.

Notícies relacionades

L’empresa continua apostant per prioritzar les mesures de caràcter voluntari i un pla de prejubilacions. Les condicions que ofereix la direcció en la regulació són compensar els treballadors que s’acullin a les prejubilacions amb el 80% del salari net fins a la jubilació als 63 anys. La direcció de NMISA ha donat un termini de 14 dies a la Representació Social per constituir la comissió negociadora, període a partir del qual s’iniciaran les negociacions.

Nissan compta amb cinc centres de producció a Espanya: a Barcelona, Àvila i Cantàbria, on fabrica la furgoneta NV200, tant la versió de motor de combustió com l’elèctrica, que és la més venuda a tot Europa, el ‘pick-up’ Navara i el camió lleuger NT400/Cabstar. Així mateix, fabrica components per a diverses plantes de l’aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, té un centre d’R+D per a tot Europa, un ‘hub’ de distribució i un centre de recanvis. Barcelona acull la seu comercial per a Espanya i Portugal, països on Nissan lidera la mobilitat elèctrica i el segment ‘crossover’, i compta amb una xarxa de més de 200 punts de venda i postvenda que donen cobertura a tota la Península Ibèrica. A Espanya, Nissan ocupa 5.000 persones.

Temes:

Nissan