MUNDIAL DE MOTOGP

Márquez: «Dels ensurts més grans de la meva vida. De quina una m’he escapat»

Márquez: «Dels ensurts més grans de la meva vida. De quina una m’he escapat»

ALEJANDRO CERESUELA

4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Marc Márquez (Honda), vuit vegades campió del món de motociclisme, ha patit avui, a Sachsenring (Alemanya), el circuit on ha guanyat 11 vegades seguides, una de les jornades més difícils i, alhora, perilloses de la seva ja dilatada carrera esportiva. Márquez no va aconseguir classificar-se directament per a la ‘quali’ de demà, va haver de protagonitzar tres «salvades» d’aquestes que només sap fer ell, després de l’última «va fer la figa» sense destí –bé, sí, contra la seva moto–, contra la situació desesperada que viu i, al final, es va estavellar en la recta, en un accident que va poder acabar amb el seu cos estavellant-se contra la moto i el mateix Johann Zarco, que estava, gairebé immòbil, al final de la recta, esperant per incorporar-se al circuit.

«Estem patint més del normal aquí, ja que es tracta d’un dels meus circuits preferits», va comentar Márquez, visiblement enfadat encara pel comportament absurd del francès Johann Zarco. «Intuïa que patiríem, però creia que podria salvar la situació i, de moment, no ha sigut així. Estem patint moltíssim perquè no tenim adherència al tren posterior i això em va generant, ja ho heu vist, ensurt rere ensurt; això, al final, et resta confiança i ja no lluites com cal».

Xoc perillós

I després, Márquez va explicar per què «va fer la figa», perquè ningú se sentís al·ludit. «¿La figa?, després de salvar una caiguda molt molt lletja a la corba 11, ha sigut més un signe de ràbia, d’enuig i, per culpa de l’adrenalina, m’ha sortit aquesta reacció, que no era contra la moto, o sí, però especialment contra la situació. No és la manera de pilotar, no».

«He tingut un dels ensurts més grans de la meva vida, perquè el Zarco hagués pogut evitar aquest xoc»

Marc Márquez / Pilot de l’equip Repsol Honda

I, respecte a la caiguda que els va poder haver costat a ell i a Zarco un accident molt molt seriós, Márquez va explicar que «com que soc dels que diu, quan tinc la culpa, que ha sigut culpa meva, ara puc dir que aquesta perillosa –molt perillosa– situació si algú podia evitar-la era Zarco. La caiguda, no. La caiguda és cosa meva, ja que anava al màxim iniciant la volta ràpida, però la situació de perill sí que la podia haver evitat ell».

Márquez va explicar que en aquesta primera corba han caigut diversos pilots en aquesta primera jornada, com Espargaró, Quartararo, ell i d’altres. «Tothom sap que hem d’anar amb compte en aquesta corba i Zarco va haver d’estar més atent, no només a la meva arribada, sinó a la de diversos pilots que anaven darrere meu, iniciant també la seva volta ràpida. Es va haver d’apartar més, separant-se de la pista i no ho va fer. Per sort, en vam sortir il·lesos els dos».

Zarco va treure ferro a l’assumpte i va criticar Márquez, entre altres raons perquè va trigar a interessar-se pel seu estat. «Jo, a la pista, ja vaig veure que estava bé», va afegir el català. «Si ell s’hagués quedat a la graveta, hauria anat a veure’l, però es va quedar a la pista i, si hagués anat a interessar-me per ell, l’únic que hagués fet era provocar una nova situació perillosa per als que venien. Repeteixo, m’he interessat pel seu estat quan he pogut i punt».

«M’encanta com està pilotant el Marc. És un campió, però ara, quan parla, perd una mica el control de les seves paraules».

Johann Zarco / Piloto de l’equip Ducati Pramac

Notícies relacionades

«Jo crec que va ser una situació de carrera», va assenyalar Zarco a DAZN. «La sortida del ‘pit lane’ de Sachsenring no és de les més còmodes que hi ha, però no pot culpar-me de l’accident. M’agrada com està pilotant el Marc i com està lluitant. És tot un campió, però està perdent una mica el control de les seves paraules. Soc un bon noi i no em pot culpar a mi».

«Jo només dic que ell es va haver d’esperar en un altre punt», va insistir Márquez, «no just on podia produir-se un accident en cas, repeteixo, de perdre el control de la moto, cosa que ja ens havia passat a diversos pilots». «Ha sigut, sens dubte, un dels grans ensurts de la meva vida», va acabar dient el de Cervera (Lleida), «perquè, quan se m’ha tancat de davant i he caigut, he vist el Zarco, gairebé aturat, i he pensat ‘o l’agafa la moto o l’agafo jo’ i, la veritat, dono gràcies a Déu perquè hem tingut, tots dos, molta sort. Si l’agafo jo, ens hauríem fet molt mal. Estic enfadat de com s’ha generat aquesta situació, perquè mira de quina una ens hem escapat, que podia haver acabat molt molt pitjor».