MUNDIAL DE MOTOGP

Marc Márquez, el pilot amb qui tots somien fins i tot lesionat

  • El Mundial de MotoGP torna a l’acció, després d’un mes llarg de vacances, al mític circuit de Silverstone (GB), on el campió de Cervera (Lleida) continua captant tota l’atenció

  • Davide Tardozzi, un dels responsables de Ducati i un dels amics de Marc al pàdoc, fa broma sobre la possibilitat que Àlex Márquez el convenci de fitxar per Borgo Panigale

Marc Márquez, el pilot amb qui tots somien fins i tot lesionat

ALEJANDRO CERESUELA

5
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Després d’un mes llarg de vacances, fruit de la suspensió, una vegada més, del Gran Premi de Finlàndia, que podria no acabar entrant mai al calendari del Mundial de motociclisme, el campionat reprèn la competició, aquest cap de setmana, al preciós, mític i popular circuit de Silverstone amb el Gran Premi de la Gran Bretanya, tenint com a capitans de les seves diferents categories, a falta de nou grans premis i 225 punts, el francès Fabio Quartararo (MotoGP), l’italià Celestino Vietti i l’espanyol Augusto Fernández empatats a Moto2 , i el també espanyol Sergio García liderant Moto3.

Però sens dubte el protagonista de la temporada continua sent el campió català Marc Márquez, a qui ahir, sense anar més lluny i sense gaire arguments ni informació, TV-3 va col·locar reapareixent o bé aquest cap de setmana a Silverstone o a mitjans de mes al Gran Premi d’Àustria, cosa que ningú al pàdoc de la categoria reina atorga la més mínima credibilitat, ja que fa tan sols quinze dies que el campió de Cervera (Lleida), que ara resideix i es recupera a Madrid, s’ha tret el cabestrell que va portar durant setmanes després de la delicada quarta operació al braç, húmer i espatlla dreta que li van fer a la clínica Mayo, de Rochester, als Estats Units.

El més pretès

El que sí que és evident és que el gran dels Márquez, que té ara 29 anys, l’edat amb què l’australià Mick Doohan, un dels seus ídols, va guanyar el primer dels cinc títols consecutius de 500 cc que té a les vitrines, ha sigut sempre, corrent o al dic sec, el pilot de moda en el Mundial. MM93 és home d’Honda i ho ha reiterat les vegades que l’hi han demanat. És més, Márquez va ser el primer que, davant un atònit pàdoc, va renovar, el febrer del 2020, per la firma alada fins a finals del 2024.

Ja en aquella època es deia que la firma Red Bull, una de les companyies que més inverteix en l’esport del motor i que patrocina personalment Márquez, tenia un grandiós interès que el pilot català fitxatge per la marca austríaca KTM, als responsables de la qual no els desagradava la idea, però «sempre que la nostra moto estigui assíduament al podi o guanyi diverses carreres seguides».

El que és cert és que tant el portuguès Miguel Oliveira, guanyador ja de quatre grans premis amb KTM, com el sud-africà Brad Binder, vencedor en dues ocasions amb la moto austríaca, han mostrat el potencial de KTM, que ara travessa un petit sot i ha començat a renovar la nòmina de pilots amb la tornada de l’australià Jack Miller i ben aviat amb la tornada del català Pol Espargaró.

Però des del primer dia que Márquez va aparèixer a la graella de MotoGP, cosa que va passar aquell revolucionari 2013, l’any en què va canviar tot, fins i tot la temporada en què el jove debutant va trencar tots els rècords de precocitat de la categoria, llavors en poder encara de Kenny Roberts pare i Freddie Spencer, si hi va haver un home, un tècnic, un responsable d’equip que va començar a parlar bé, a dir meravelles, de Marc Márquez i del seu agressiu i espectacular estil i encara avui continua fent-ho, és l’italià Davide Tardozzi, actual director de l’equip Ducati Corse. Tardozzi és, sens dubte, un dels tres grans admiradors de Márquez i mai, mai, se n’ha amagat.

«Quan l’Àlex expliqui al Marc com va la nostra Ducati, serà el moment d’acostar-me a ell i dir-li: “Eh, ¿com estàs, Marc?”»

Davide Tardozzi / Director de l’equip Ducati Corse

Tant és així que, en una recent entrevista amb gpone.com, Tardozzi diu, mig de broma mig seriosament, perdó, ho diu molt de debò, que el recent anunci o fitxatge amb vista a l’any que ve del jove Àlex Márquez, bicampió del món de Moto3 i Moto2, per l’equip del desaparegut Fausto Gresini, escuderia satèl·lit de Ducati, podria provocar que el gran dels Márquez s’enamorés de la possibilitat, somiada per Tardozzi des de fa anys, de fitxar per la fàbrica de Borgo Panigale.

«El Marc té tot el meu respecte i soc dels que creu que, quan ha estat a la pista, era el mateix Marc de sempre», ha comentat Tardozzi a gpone.com. «He parlat amb ell per telèfon per saber com està i desitjo, de tot cor, que torni a ser el d’abans, perquè tots sabem que un títol guanyat contra Marc Márquez té més valor encara».

Gran fitxatge de Gresini

Tardozzi creu que el fitxatge que ha fet Ducati, a través de Nadia Padovani, la viuda de Gresini i responsable del ‘team’ italià, convertirà Àlex Márquez en un pilot amb possibilitats de lluitar pels llocs de dalt. «És clar que Àlex no ha pogut oferir a Honda la capacitat que té per ser ràpid i espero que pugui fer-ho amb la nostra moto. Si ho fa, segur que li comentarà al Marc com va la nostra Desmosedici i llavors (rialles) serà el moment d’acostar-me al Marc i preguntar-li: “Eh, ¿com estàs, Marc?”»

Notícies relacionades

Tardozzi, insisteixo, va ser el primer, molt abans que ningú, que cap altre equip, director d’escuderia o marca, a somiar tenir Marc Márquez sobre la seva Ducati. «Tenim els nostres pilots i hi creiem, ¡és clar que sí! Repeteixo, jo sempre he tingut una relació fantàstica amb el Marc, que és molt de la broma. Ell és Honda, nosaltres som Ducati, però parlem molt al parc tancat i sota el podi. Tenim una relació agradable i divertida».

Però no és que KTM somiés contractar-lo algun dia o que un dels màxims responsables de Ducati reconeix que seria un somni tenir-lo en la seva nòmina, és que la mateixa Honda sap que sense Marc Márquez no li serà possible sortir del forat, profund, molt profund en què es troba. Malgrat que, aquest mateix any, el mateix Marc, pura sinceritat, ha arribat a dir aquesta temporada que «he guanyat grans premis amb motos molt pitjors que la d’aquest any», el cert és que la Honda RC213V d’aquesta temporada és inconduïble, fins i tot per al campió d’Honda.