QUEIXES DELS PILOTS

Espargaró: «M’he aturat perquè no em volia matar»

  • El veterà pilot d’Aprilia lidera les queixes dels pilots de MotoGP contra direcció de carrera, que havia d’haver suspès o ajornat el primer entrenament d’Assen per l’acumulació d’aigua a la pista

Espargaró: «M’he aturat perquè no em volia matar»

ALEJANDRO CERESUELA

2
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Tots els pilots de MotoGP han reconegut («jo no recordo una pista, a Assen, tan perillosa com la d’avui en el primer entrenament, per l’aigua que s’ha acumulat a l’asfalt», ha dit Joan Mir) que han corregut seriós perill al no suspendre direcció de carrera l’entrenament i ajornar-lo fins que les condicions, producte de la pluja i que l’aigua quedava retinguda en alguns punts del circuit, milloressin.

Es van queixar tots, però el veterà pilot català Aleix Espargaró (Aprilia), gran protagonista d’aquesta temporada i que no té pèls a la llengua, ha reconegut que «vist que direcció de carrera s’havia oblidat les banderes vermelles a casa, com ocorre habitualment, he decidit parar al meu box i li he dit al meu equip que com que no em volia matar, esperaria que les condicions milloressin per tornar a sortir a pista, com així he fet al final de la sessió».

Perill màxim

Espargaró creu que plou sobre mullat i mai millor dit. Els pilots estan molt cansats de queixar-se de les pèssimes decisions que pren direcció de carrera, dirigida per l’excampió nord-americà Freddie Spencer, i per les ‘no’ decisions que deixa de prendre. «¿Que si es pot córrer diumenge en aquestes condicions?, vist el que han permès avui, sembla que sí, fins que passi una desgràcia».

«Les condicions eren increïbles, de veritat. A la recta, no podia pujar de 14.000 voltes, altrament patinava una barbaritat; en la recta del darrere, tota l’estona hi havia hidorplanatge (la roda no agafa i patina perillosament, fruit de l’aigua); als revolts 1 i 8, també. No sé per què no han aturat la sessió i, com que no ho han fet, doncs he decidit aturar-me, com tants altres companys», va continuar explicant Espargaró.

«Quan es donen aquestes condicions només es poden fer dues coses: suspendre la sessió o deixar la moto i agafar un barco»

Aleix Espargaró / Piloto oficial d’Aprilia

«És una guerra perduda. Portem molt temps queixant-nos d’aquestes decisions i de les ‘no’ decisions, però no ha canviat res, així que jo no penso emprenyar-me més, dono l’assumpte per perdut i punt», va comentar el líder d’Aprilia. «Jo l’únic que demano és que cadascú faci bé la seva feina. I prou. No em sembla tan difícil. Quan hi ha tanta aigua, quan veus que les motos no són estables, quan veus que hi ha hidroplanatge en un munt de punts del circuit, només es poden fer dues coses: bandera vermella i retardar la sessió, o deixar la moto i agafar un barco».

Parlar dels àrbitres

Notícies relacionades

És molt possible, sentides les declaracions d’Aleix Espargaró, Mir i també Àlex Rins, bé, i de diversos pilots més, que aquesta tarda, en la reunió de seguretat que se celebra, en presència de Carmelo Ezpeleta, màxim responsable del Mundial, cada divendres a la tarda de gran premi, els pilots plantegin, de nou, que direcció de carrera ha d’interrompre les sessions en les quals es corri perill d’accident greu.

«Sé que a Carmelo no li agrada que es parli dels àrbitres i l’entenc, però alguna cosa s’haurà de fer. Jo, sens dubte, no em tornaré a queixar. Insisteixo, és un cas perdut», va explicar Espargaró, però el cert és que sentides les declaracions de tots els pilots, no hi ha dubte que el tema serà tractat en aquesta trobada.