GRAN PREMI DE CATALUNYA

Aleix Espargaró es prepara un triomf històric amb una altra gran ‘pole’

  • El pilot veterà d’Aprilia, de 32 anys, ha decidit aferrar-se amb totes les seves forces, que són moltes, a la possibilitat de ser campió del món de MotoGP

  • El més gran dels Espargaró, l’únic candidat al títol, junt amb Fabio Quartararo, que ha puntuat en tots els grans premis, surt com a clar favorit

Aleix Espargaró es prepara un triomf històric amb una altra gran ‘pole’

ALEJANDRO CERESUELA

2
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Ell ho diu i, per tant, cal creure-se’l. És possible que sigui, el primer i l’últim tren, exprés, ràpid, veloç, gairebé tren bala, que passa per davant de casa seva, dels seus nassos, per això està decidit a pujar-hi, encara que passi en marxa i a 350 quilòmetres per hora.

Aleix Espargaró, de 32 anys, líder d’Aprilia, pilot que, fins al Gran Premi de l’Argentina d’aquest any, no havia guanyat mai i, quan es diu mai, vol dir en més de 200 grans premis, s’ha convertit no en la revelació sinó en la gran sorpresa d’aquest Mundial-2022 i, tot i que hi ha altres ferms candidats al títol, ja no se’l pot treure dels favorits al títol.

‘Pole’ i rècord

El més gran dels Espargaró, que ha convertit l’Aprilia, nascuda de l’alta tecnologia de la F-1, en la moto de moda, excel·lent en totes les facetes de MotoGP, ha aconseguit avui, de nou, al Circuit, perdó, al ‘seu’ Circuit, a Montemló, la ‘pole position’ del Gran Premi de Catalunya (segona de l’any, després de l’aconseguida a l’Argentina), amb un temps estratosfèric (1.38.742 minuts, nou rècord de la pista catalana), i ha superat per mil·lèsimes de segon l’italià ‘Pecco’ Bagnaia (Ducati) i amb una mica més de marge, però no gaire més (0.217 segons), el campió francès Fabio Quartararo (Yamaha), que, junt amb Aleix, és l’únic que ha puntuat en totes les carreres.

Alexi Espargaró, que porta una temporada (gairebé) immaculada, que, en efecte, ha puntuat en totes les carreres, que ja suma més podis que ningú (5: guanyador a l’Argentina i tercer, consecutivament a Portugal, Jerez, Le Mans i Mugello), pilota el seu impressionant Aprilia sobre raïls. Ha caigut només quatre vegades en nou grans premis, quan, l’any passat, va caure 18 vegades en tota la temporada. Hi ha gent que pensa que estan en tan bona forma, ell i la seva moto, que fins i tot sap dosificar esforços i només se la juga de tant en tant.

Els favorits, a primer fila

Notícies relacionades

«La veritat és que molta gent pot pensar que, perquè havia aconseguit ser el més ràpid en tots els entrenaments del cap de setmana, havia d’aconseguir la ‘pole’ amb una mà i, ara ho comentava amb Johann (Zarco), feia moltíssima calor a a la pista i la moto també es movia molt», va explicar Aleix a DAZN. «Així que calia anar amb molt de compte perquè la direcció se m’ha tancat en totes, totes, les corbes menys en una i calia tenir moltíssim tacte amb el gas».

Si com expliquen els pilots, la carrera de diumenge comença per la ‘quali’ de dissabte «ja que, ara, és molt difícil avançar en pista», Aleix Espargaró té ja molt de guanyat, ja que tindrà al costat els altres dos grans candidats al títol, ‘Pecco’ i ‘El Diablo’, mentre que, a segona fila apareixeran Zarco (Ducati), Fabio Di Giannantonio (Ducati) i Jorge Martín (Ducati) i, més enrere, Alex Rins (Suzuki), Maverick Viñales (Aprilia), que va creixent, i Luca Marini (Ducati).