GRAN PREMI D’HOLANDA
Márquez surt il·lès d’una altra esgarrifosa caiguda a Assen
El campió de Cervera va ser escopit per la seva Honda, a 137 km/h, quan obria gas a la sortida de la corba 13 d’Assen i estava millorant el temps de la ‘pole’
Márquez critica, per primera vegada el seu equip, «perquè aquest tipus de caigudes, similar a la de Jerez 2020 on em vaig fer mal, les ha d’evitar l’electrònica»
25/06/2021 Marc Marquez accidente en el circuito de Assen
Ha tornat a ser esgarrifós perquè, entre altres coses, ha sigut un incident molt semblant al de Jerez 2020 on es va trencar l’húmer dret i va començar un llarg viacrucis. Ha tornat a ser una caiguda lletja, lletja, lletja, d’aquelles que, de nou, poden portar qualsevol pilot a l’hospital i tenir-lo de baixa durant mesos. El català Marc Márquez (Honda), brillant guanyador i dominador a Sachsenring, fa només sis dies, ha patit avui el que en l’argot es diu ‘high side’, és a dir, un vol per sobre la cúpula de la seva Honda RC213V, una sortida per orelles, un vol increïble sobre la pista de la ‘catedral’, amb un aterratge violent a l’asfalt després de fer, en l’aire, una volta de 360 graus. Per fortuna, MM93 només es va colpejar el colze dret i va tornar al box sense passar per la clínica del circuit d’Assen (Holanda).
Márquez, que en aquell moment estava millorant en 13 mil·lèsimes de segon el millor crono de llavors de Maverick Viñales (Yamaha), és a dir, anava ràpid, ràpid, enganxadet a l’estela del campió mallorquí Joan Mir (Suzuki), va obrir gas o abans de temps o amb excessiva eufòria, la roda posterior de la seva Honda va derrapar i, amb un efecte trampolí, va llançar el campió de Cervera per sobre la cúpula de la seva RC213V a més de 137 quilòmetres per hora. El cop va ser amb el genoll dret, el Marc es va protegir, immediatament, el braç, l’húmer i l’espatlla dreta, intentant evitar la clàssica fractura de clavícula que solen ocasionar els violents ‘high side’ i, després d’unes quantes tombarelles, va sortir miraculosament il·lès del contratemps.
Una volta molt ràpida
El campió de Cervera, que es va mostrar molt veloç en els primers compassos del primer dia a la ‘catedral’, va acabar la jornada, ja ficat directament, de moment, a la Q2 de dissabte, a 0.429 segons del millor temps de Viñales (1.33.072 minuts), que, molt en la línia de la muntanya russa en què viu el pilot de Yamaha, va passar de ser l’últim del GP d’Alemanya (a més de 24 segons del vencedor, Marc Márquez), i criticar Yamaha perquè no li feien ni cas, a ser el més ràpid dels dos primers assajos d’Assen. Incomprensible del tot. Entre Viñales i Márquez es van col·locar Pol Espargaró (Honda), Miguel Oliveira (KTM) i, com no, Fabio Quartararo (Yamaha), el líder del Mundial.
Aquesta és la novena caiguda de Márquez des que va reaparèixer, després de gairebé un any sense competir, en el Gran Premi de Portugal. La veritat és que els pilots d’Honda, amb una RC213V d’aquest any que no és a l’altura de la moto del 2019, per exemple, amb què MM93 va arrasar, ja acumulen aquesta temporada la barbaritat de 38 caigudes: les nou del Marc, les 13 de Pol Espargaró, que avui també ha caigut, 6 de Takaaki Nakagami i 10 més d’Àlex Márquez, que l’any passat va acabar al podi i ara pateix com tots ells.
«Hem de millorar l’electrònica, no pot ser que només els pilots d’Honda tinguin aquestes caigudes que et resten confiança»
Marc Márquez / Pilot de l’equip Repsol Honda
És per això que, per primera vegada en molt, molt, temps, Márquez va ser molt crític amb el treball del seu equip, especialment amb els enginyers electrònics. «No estic parlant de la moto, la seva evolució, les seves prestacions en un circuit o un altre, la crítica o el toc d’atenció ve perquè només nosaltres, només els pilots de Honda, jo, el Pol (Espargaró) i l’Àlex (Márquez), estem tenint aquest tipus de caigudes, d’accident, de vols, de ‘high side’ i això no pot ser, ho hem d’arreglar, si no aquest any, de cara al 2022. En aquests revolts, en aquest moment, és quan l’electrònica t’ha de salvar de l’accident o, com a poc, disminuir el perill. No pot ser que quan la roda posterior derrapi no faci efecte el control de tracció, l’electrònica no actuï correctament i tu surtis disparat com ens ha passat aquest any a tots».
Márquez va reconèixer haver sigut «molt afortunat» en aquest accident, però tem que si es torna a repetir una caiguda així, no tingui tanta sort. «M’he quedat atordit durant uns segons. Per sort, tinc uns quants cops, però cap de fort, fort. Aquest tipus de caiguda les ha d’evitar l’electrònica i, per tant, hem de millorar, ja que es tracta de dues coses vitals per córrer: seguretat i confiança. Sense seguretat i confiança en la teva moto és impossible córrer, ser competitiu i guanyar. Avui m’he salvat, però a Jerez 2020 em vaig fer mal i qui sap si me’n puc tornar a fer si es repeteix, insisteixo, aquest tipus de caigudes, aquests ‘high side’, que només ens passen a nosaltres».
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Gastronomia assequible Barcelona bona i barata: Bar Restaurant Veracruz, escudella cada dia i cuina catalana tradicional a l’Eixample
- Catalunya aprova la fusió de les ciències al batxillerat
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Viatges del president. Entre el 1993 i el 1996 Almenys vuit vols a l’avió privat d’Epstein
- El president presumeix de les bones xifres d’aquest any
- Els empresaris demanen altura de mires per obtenir la governabilitat
- Últim Consell Executiu de l’any El Govern promet "deixar-se la pell" a aprovar nous pressupostos
- Els socis ERC i Comuns reclamen els acords pendents
- Ressaca electoral Guardiola inicia les negociacions per formar Govern "sense línies vermelles"
