GRAN PREMI D’HOLANDA

Rossi compleix 4 anys sense guanyar i encara no revela el seu futur

  • El veterà pilot italià, de 42, va obtenir la seva última victòria, la 115 del seu impressionant palmarès, a Holanda-2017 i, des d’aleshores, no ha pogut repetir triomf

  • El ‘Doctor’ va confirmar la notícia avançada per El Periódico, el passat 8 de juny, que el seu futur equip de MotoGP, l’Aramco VR46, tindrà dos Ducati

Rossi compleix 4 anys sense guanyar i encara no revela el seu futur

ALEJANDRO CERESUELA

3
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

El Mundial de MotoGP arriba a Assen (Holanda) i ho fa, no només després que el català Marc Márquez (Honda) aconseguís guanyar, de nou, després de 581 dies, un gran premi, el d’Alemanya, on mai ha perdut. Ho fa amb un Valentino Rossi (Yamaha), amb 42 anys, posat en la dura decisió de si seguir o no corrent la temporada vinent, després dels seus pèssims resultats en les vuit primeres carreres del Mundial-2021, on ha estat sempre molt allunyat, no només del podi, sinó del top-10: 12è i 16è, a Qatar; 16è, a Jerez; 11è, a Le Mans; 10è, a Mugello i 14è, a Sachsenring, en els GP que han conclòs.

Rossi, que, tal com va anunciar en primícia El Periódico de Catalunya, el passat 8 de juny, ha firmat un acord amb Ducati per comptar amb dos ‘Desmosedici’ la temporada vinent per al seu nou equip l’Aramco Racing Team VR46, patrocinat pel príncep Abdulaziz bin Abdullah, visita aquest cap de setmana el mític escenari de la ‘catedral’, el lloc on va aconseguir, fa ja quatre anys, la seva última victòria.

Dubtes de futur

El ‘Doctor’, que a més de les claus de Laguna Seca, el no menys mític traçat australià, acaba de ser nomenat ciutadà d’honor d’Assen, ha comentat avui, en la conferència de premsa del TT d’Assen o Gran Premi d’Holanda, que encara no sap què farà en els pròxims anys. «Encara no he pres la meva decisió i continuaré reflexionant durant les cinc setmanes de vacances que tindrem després de la carrera d’aquest diumenge», va comentar ‘Vale’.

És evident que les opcions de Rossi són diverses. En primer terme, és clar, estaria deixar de córrer, atesos els seus mals resultats. «La passió per les motos continua estant intacta en mi, però, al final, el que compten són els resultats. No correm per diners, correm perquè ens agrada, perquè comencem de nens i cada vegada que arribem a un circuit amb la nostra moto ens encanta intentar guanyar i aconseguir un bon resultat. Els resultats marquen les nostres vides esportives i, de moment, no estan sent gens bons».

Acord amb Ducati

Notícies relacionades

Una altra opció seria, és clar, complir el seu segon any a l’equip ‘satèl·lit’ de Yamaha, el Petronas; i una tercera, que no sembla la més probable, és trencar definitivament amb Yamaha i córrer ja, la temporada vinent, en el seu nou equip com a company del seu germanastre Luca Marini, que ja ha sigut confirmat com a pilot de l’Aramco Racing Team VR46. En aquest sentit, Rossi va reconèixer que el príncep que patrocinarà la seva nova escuderia li ha demanat que corri, ja l’any que ve, amb Marini al seu equip, però el ‘Doctor’ ha dit que això és molt poc probable.

Quan li han preguntat per què ha escollit Ducati com la moto del seu nou equip, Rossi ha reforçat l’argument ja esgrimit per El Periódico en el sentit que «Ducati sempre ha tingut un gran interès a promocionar els pilots de la nostra Acadèmia i, a més, crec que, al ser tots italians, tindrem molts punts comuns per treballar: moto italiana, Acadèmia italiana, pilots italians i ganes de guanyar carreres i títols per a Itàlia». En aquest sentit, cal recordar que la idea de Ducati, a l’associar-se a Rossi, és crear per a la fàbrica de Borgo Panigale la mateixa estructura que posseeix KTM, que té equips i pilots joves en les tres categories, creant una escala fins a la cilindrada reina.