DEU VICTÒRIES CONSECUTIVES

MotoGP visita Alemanya, on Márquez mai ha perdut

  • El campió de Cervera (Lleida) va començar guanyant, el 2010, amb la Derbi de 125cc, va continuar amb dos triomfs en Moto2 i el 2019 va aconseguir la seva setena victòria a MotoGP

  • «Aquest any és diferent, sens dubte, però després del dur test de Barcelona esperem ser més competitius», assenyala el líder d’Honda, marca que porta 21 GP sense guanyar

MotoGP visita Alemanya, on Márquez mai ha perdut

ALEJANDRO CERESUELA

4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

El Mundial de MotoGP afronta en les dues pròximes setmanes els dos últims grans premis,Alemanya i Holanda, abans de les vacances. I ho fa, en primer terme, al circuit de Sachsenring, en territori del que era l’RDA, un circuit on qual el campió català Marc Márquez (Honda) no ha perdut mai, enllaçant 10 victòries consecutives (l’any passat no es va córrer a Alemanya), del 2010 al 2019, de la categoria de 125cc la de MotoGP. El noi de Cervera (Lleida) sempre ha guanyat i gairebé sempre amb avantatge.L’‘era Márquez’ a Sachsenring, un circuit curt, de tot just 3.671 metres, amb 10 corbes a esquerres, les preferides de Marc (ara encara millor, ja que el seu braç i espatlla lesionats són els drets) i només 3 corbes a la dreta, va arrencar quan pilotava la ‘bala vermella’ de Derbi en el ‘team’ del finlandès Aki Ajo, precisament l’escuderia que acaba de convertir en el ‘rookie’ de l’any el murcià Pedro Acosta (KTM).MM93 va guanyar, el 2010, en 125cc, superant per més de 17 segons al japonès Tomoyoshi Koyama (Aprilia). Aquest va ser el seu primer triomf, ja que els dos següents es van produir en Moto2 amb la Kalex. El 2011 va derrotar qui ara és el pilot provador del ‘team’ Repsol Honda de MotoGP, l’alemany Stefan Bradl (Kalex), per 0.896 segons i, el 2012, el finlandès Mika Kallio, per 2.093 segons.Ratxa impressionant

El Mundial de MotoGP afronta en les dues pròximes setmanes els dos últims grans premis,Alemanya i Holanda, abans de les vacances. I ho fa, en primer terme, al circuit de Sachsenring, en territori del que era l’RDA, un circuit on qual el campió català Marc Márquez (Honda) no ha perdut mai, enllaçant 10 victòries consecutives (l’any passat no es va córrer a Alemanya), del 2010 al 2019, de la categoria de 125cc la de MotoGP. El noi de Cervera (Lleida) sempre ha guanyat i gairebé sempre amb avantatge.L’‘era Márquez’ a Sachsenring, un circuit curt, de tot just 3.671 metres, amb 10 corbes a esquerres, les preferides de Marc (ara encara millor, ja que el seu braç i espatlla lesionats són els drets) i només 3 corbes a la dreta, va arrencar quan pilotava la ‘bala vermella’ de Derbi en el ‘team’ del finlandès Aki Ajo, precisament l’escuderia que acaba de convertir en el ‘rookie’ de l’any el murcià Pedro Acosta (KTM).MM93 va guanyar, el 2010, en 125cc, superant per més de 17 segons al japonès Tomoyoshi Koyama (Aprilia). Aquest va ser el seu primer triomf, ja que els dos següents es van produir en Moto2 amb la Kalex. El 2011 va derrotar qui ara és el pilot provador del ‘team’ Repsol Honda de MotoGP, l’alemany Stefan Bradl (Kalex), per 0.896 segons i, el 2012, el finlandès Mika Kallio, per 2.093 segons.Ratxa impressionantLes victòries, del 2013 al 2019, en la categoria reina van ser davant el britànic Cal Crtuchlow (2013, Yamaha, per 1.559 segons i el 2016, Honda, per 9.857 segons), Dani Pedrosa (2014 i 2015, Honda, per 1.466 i 2.226 segons), el sorprenent pilot alemany Jonas Folger (2017, Yamaha, per 3.310 segons), l’italià Valentino Rosso (2018, Yamaha, per 2.196 segons) i Maverick Viñales (2019, Yamaha, per 4.587 segons).És evident qu,e malgrat l’enorme domini que Márquez exerceix en el seu circuit preferit, al seu jardí, en el seu traçat ideal, la situació d’aquest any és molt diferent i, tot i que el pilot de Cervera se senti molt animat després d’haver-se picat de valent en el test protagonitzat a Montmeló després del GP de Catalunya, res indica que el líder d’Honda pugui trencar la pèssima, horrible, històrica ratxa de 21 grans premis sense vèncer que acumula la firma alada. Dur test a BCN

Les victòries, del 2013 al 2019, en la categoria reina van ser davant el britànic Cal Crtuchlow (2013, Yamaha, per 1.559 segons i el 2016, Honda, per 9.857 segons), Dani Pedrosa (2014 i 2015, Honda, per 1.466 i 2.226 segons), el sorprenent pilot alemany Jonas Folger (2017, Yamaha, per 3.310 segons), l’italià Valentino Rosso (2018, Yamaha, per 2.196 segons) i Maverick Viñales (2019, Yamaha, per 4.587 segons).És evident qu,e malgrat l’enorme domini que Márquez exerceix en el seu circuit preferit, al seu jardí, en el seu traçat ideal, la situació d’aquest any és molt diferent i, tot i que el pilot de Cervera se senti molt animat després d’haver-se picat de valent en el test protagonitzat a Montmeló després del GP de Catalunya, res indica que el líder d’Honda pugui trencar la pèssima, horrible, històrica ratxa de 21 grans premis sense vèncer que acumula la firma alada. Dur test a BCN«Després del test a Barcelona», ha comentat Márquez abans de viatjar a Sachsenring, «em va anar molt bé la setmana de descans entre grans premis per recuperar forces. Al test vam treballar molt i ara arribem preparats a Sachsenring, on sempre he disfrutat moltíssim del pilotatge. Aquest any, per descomptat, estem en una situació diferent, però espero que el circuit ens permeti ser més competitius des del punt de vista físic. Veurem què ens ofereix el cap de setmana».El Mundial aterra a Alemanya amb el francès Fabio Quartararo (Yamaha) com a líder amb 115 punts, després de les seves victòries a Doha, Portugal i Itàlia, seguit, per 14 punts, del seu compatriota Johann Zarco (Ducati), que encara no ha guanyat però té quatre segons llocs en set grans premis. El tercer, a 25 punts (una victòria) del ‘Diable’, és l’australià Jack Miller (Ducati), gandor a Jérez i Le Mans. Els altres dos guanyadors són Viñales (Yamaha), que es va estrenar a Qatar, i el portuguès Miguel Oliveira (KTM), que va guanyar fa poc a Barcelona.