COP D'EFECTE A MOTOGP

Honda fitxa Pol Espargaró i renova Àlex Márquez

L'actual pilot de KTM formarà parella amb el campioníssim Marc Márquez a l'equip oficial Repsol Honda, a partir de la pròxima temporada

Àlex Márquez es convertirà en el líder de l'equip 'satèl·lit' d'Honda, el 'team' LCR, on substituirà, a partir del 2021, el veterà Cal Crutchlow

rozas52175152 reportaje primer d a motogp sepang  malasia  7 febrero 2020 200713095059

rozas52175152 reportaje primer d a motogp sepang malasia 7 febrero 2020 200713095059

4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Honda Racin Corporation (HRC), el departament de competició de la firma alada, actual campiona del món i posseïdora de la Triple Corona (títols de pilots, constructors i escuderies de MotoGP), gràcies al seu providencial Marc Márquez, de 27 anys i vuit vegades campió del món, acaba d’anunciar el que era un secret a veus: el fitxatge, per a les dues pròximes temporades (2021 i 2022), del pilot català Pol Espargaró, de 29 anys i ara en KTM, i la renovació, pel mateix període de temps del jove Àlex Márquez, de 24 anys, ara company del seu germà en el ‘team’ oficial Repsol Honda. Àlex ha renovat el seu actual contracte per dues temporades més, en les quals serà el líder de l’equip ‘satèl·lit’ LCR de Honda, el ‘team’ de l’italià Lucio Cecchinello, i substituirà el veterà pilot italià Cal Crutchlow, de 34 anys.

La felicitat d’Àlex

«Estic molt orgullós d’anunciar la meva renovació amb Honda», ha comentat Àlex Márquez, ja a Jerez, on aquesta setmana es reprèn el Mundial de MotoGP amb dos grans premis seguits, el d’Espanya (19 de juliol) i el d’Andalusia (26 de juliol). «Honda em va donar l’oportunitat d’arribar a MotoGP i em complau unir-me a l’equip LCR Honda Team, a partir de l’any que ve, un gran equip amb gran experiència a MotoGP. Vull agrair a HRC i a l’equip LCR Honda la confiança que han dipositat en mi per poder continuar a la família Honda i treballaré dur per demostrar la seva confiança en els resultats. Ara, estic ansiós per començar la temporada a Jerez i estic completament enfocat a donar el millor de mi aquest any».

«Estic molt content d’haver renovat amb Honda dos anys més i de formar part, a partir de l’any que ve, del competitiu equip LCR»

Àlex Márquez

Pilot oficial de l’equip Honda de MotoGP

«HRC està contenta de continuar treballant amb Àlex Márquez a través del procés d’aprenentatge que ha començat amb nosaltres a MotoGP», ha comentat l’enginyer japonès Yoshishige Nomura, president de HRC. «Després d’una profunda consideració i una anàlisi exhaustiva de la situació actual, creiem que Àlex té una gran oportunitat per créixer en la classe reina amb suport complet de fàbrica dins de l’equip LCR Honda. Creiem que al seguir aquest camí durant les pròximes tres temporades, aconseguirem els resultats que tant HRC com l’Àlex busquen».

Honda i Yamaha, per complet

Amb aquest anunci, la graella del Mundial de MotoGP, a partir de l’any que ve (2021), comença a configurar-se i cada vegada queden menys posicions per cobrir, tot i que encara no se sap si el bicampió italià Andrea Dovizioso seguirà a l’equip oficial de Ducati i si el seu compatriota, sancionat ara per dopatge, però el càstig del qual està encara als tribunals esportius, Andrea Iannone podrà continuar sent el company del català Aleix Espargaró en el ‘team’ oficial d’Aprilia.

Amb l’escuderia Repsol Honda integrada pel campioníssim Marc Márquez i Pol Espargaró, la firma alada s’assegura la projecció del jove Àlex Márquez a l’equip LCR, de l’italià Lucio Cecchinello, que sempre aparca enganxat a l’equip oficial de la marca campiona i, per tant, els germans de Cervera (Lleida) amb prou feines se separaran. Al costat d’Àlex seguirà, presumiblement, el japonès Takaaki Nakagami, que en les últimes temporades ha començat a treure el cap en determinats grans premis.

Molts anys després, els petits Marc Márquez i Pol Espargaró tornaran a compatir box.

Yamaha ja va dir, la primera de totes les marques, que el seu equip ‘pota negra’, a partir del 2021, seria l’integrat per Maverick Viñales i el francès Fabio Quartararo, aquest any encara a Petronas, on tot sembla indicar que anirà, amb contracte de fàbrica, el veterà italià Valentino Rossi, de 41 anys, i nou vegades campió del món, on tindrà de company a Franco Morbidelli.

Dovizioso, el gran dubte

A Suzuki ja va anunciar també, per a les dues pròximes temporades, els dos joves espanyols, Àlex Rins i Joan Mir, cada vegada més forts i més candidats a la victòria com podrà comprovar-se a partir d’aquesta setmana, mentre que a KTM els homes oficials seran Brad Binder i Miguel Oliveira, havent reforçat el seu equip ‘satèl·lit’ de Tech3 amb el fornit italià Danilo Petrucci.

Notícies relacionades

Mentre a Aprilia s’han assegurat la continuïtat, més il·lusionat que mai d’Aleix Espargaró, encara no saben si podran comptar amb ‘The Maniac’, Andrea Iannone, i sembla que estan en converses amb Cal Crutchlow, que hauran d’abandonar l’equip LCR per deixar el seu lloc a Àlex Márquez.

I el gran dubte, tot i que sembla que tot s’arreglarà, amb un contracte més barat, li dolgui o no a ‘Dovi’, se centra en l’equip oficial de Ducati Corse on l’ascens, el pròxim any, de l’australià Jack Miller, de l’equip Pramac a l’escuderia gran de Borgo Panigale, és la gran notícia per a l’afició italiana. ‘Dovi’, que aquesta setmana correrà a Jerez malgrat haver-se trencat la clavícula esquerra fa poc més de dues setmanes, no tindrà més remei que acceptar el que li ofereixi Ducati.