06 jul 2020

Anar al contingut

EL MUNDIAL DE MOTOCICLISME S'ACTIVA

MotoGP arrencarà, al juliol, amb dos GP seguits a Jerez

El circuit Ángel Nieto de la localitat andalusa allotjarà, si el Govern espanyol ho autoritza, una doble cita de MotoGP, el 19 i 26 de juliol

Dorna i l'FIM esperen que aleshores la desescalada del coronavirus els permeti obrir el campionat tot i que sigui a porta carrerada

Emilio Pérez de Rozas

MotoGP arrencarà, al juliol, amb dos GP seguits a Jerez

EMILIO PEREZ DE ROZAS

El Mundial de motociclisme, organitzat per la companyia Dorna Sports, dirigida per Carmelo Ezpeleta, ha arribat a un acord importantíssim amb el Circuito de Jerez-Ángel Nieto per acollir el que, en principi, seria l’arrencada definitiva del campionat de MotoGP, el pròxim 19 de juliol, després que, abans d’aparèixer la gran pandèmia del coronavirus, el certamen tingués un baptisme de menor nivell, però no per això menys important, en el circuit de Losail, a Doha, Qatar, amb les carreres de Moto3 i Moto2, guanyades brillantment pel català Albert Arenas (KTM) i el japonès Tetsuya Nagashima (Kalex).

Un tercer diumenge amb Superbikes

L’acord, que ha sigut immediatament traslladat al Consell Superior d’Esports (CSD) i, per tant, al Govern espanyol perquè doni el seu vistiplau i al qual han arribat Ezpeleta; Juan Marín, vicepresident de la Junta d’Andalusia, i conseller de Turisme, Regeneració, Justícia i Administració Local, més l’alcaldessa de Jerez, Mamen Sánchez, és doble, ja que la intenció de Dorna Sport i, per tant, de la Federació Internacional de Motociclisme (FIM) és que, el diumenge següent (26 de juliol), se celebri el que es constituiria com el segon GP de la temporada. Aquesta mateixa fórmula no és descartable que s’implanti en més d’un circuit, com per exemple, potser, Montmeló (Catalunya), que ja ho ha ofert a l’F1.

És molt probable que el primer gran premi es denomini, com ja és històric, Gran Premi d’Espanya i que el següent, el del diumenge 26 de juliol, porti el nom de Gran Premi d’Andalusia, com ja passa amb el Gran Premi de Catalunya, que se celebra a Montmeló. Als dos grans premis de Jerez s’hi afegiria, en la mateixa sol·licitud que ha cursat Dorna i l’FIM davant el CSD, el debut del Mundial de Superbikes, organitzats també per ells, el primer diumenge d’agost (dia 2) al mateix circuit de Jerez, que seria així escenari de tres setmanes consecutives de carreres al més alt nivell.

Deu carreres ajornades 

És evident que aquesta autèntica arrencada del Mundial és la primera i prioritària fórmula de les tres que contempla l’organització del campionat per posar-se en marxa. No cal dir que Dorna considera que, d’aquí a dos mesos, la desescalada del coronavirus ja farà temps que s’haurà completat i es podran celebrar carreres, tot i que sigui a porta tancada, sense públic a les grades. S’ha de tenir en compte que Dorna i l’FIM han suspès o ajornat les 10 primeres carreres de la temporadaQatar, l’Argentina, Austin (Texas, EUA), Jerez, Le Mans, Mugello, Barcelona, Alemanya, Holanda i Finlàndia, que tornava al calendari del Mundial 40 anys després.

Quan s’assenyala que aquesta és l’arrencada somiada després de tantíssims problemes i suspensions per Dorna i l’FIM, ens referim a les declaracions realitzades en els últims dies pel mateix Ezpeleta, que va parlar, en efecte, de tres escenaris. «L’ideal, el que més ens agrada, és fer carreres des del juliol fins a principis de novembre a Europa, repetint en circuits, però no el mateix cap de setmana, sinó consecutius. Unes 10 o 11, en uns països una carrera i en d’altres dues. Brno (9 d’agost) i Àustria (16 d’agost) mantenen la data original».

La dificultat de viatjar

Ezpeleta, que juntament amb un grup d’experts i investigadors mèdics dirigits pel doctor Ángel Charte, metge del Mundial, té ja gairebé completat i redactat el protocol que imposarà en cada circuit i, molt especialment, al pàdoc, assegura tenir-ho gairebé tot llest per començar a finals de juliol. «L’únic que falta és com viatjar d’un país a l’altre, especialment la gent de fora d’Europa, i això no és, sens dubte, poca cosa ni fàcil. Necessitem dues o tres setmanes més, fins a finals de maig, per proposar un calendari quan tot estigui més clar».

Les altres dues alternatives a aquest calendari «ideal», passarien, en cas de no poder competir al juliol ni a l’agost, córrer del setembre a mitjans de desembre, amb menys de 10 o 12 carreres i l’última opció és simplement concentrar-se, en els mesos de novembre i desembre, en dos o tres circuits i fer unes tres proves en cadascun, tot i que aquesta sembla l’opció menys probable, més remota.