MUNDIAL DE MOTOGP

Honda i Márquez volen recuperar la triple corona

El tricampió intenta ajudar la seva marca a reconquistar els títols de constructors i escuderia

rozas36068951 marc m rquez en indonesia foto  hrc161028071637

rozas36068951 marc m rquez en indonesia foto hrc161028071637

4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

No serà fàcil. Encara més, el títol d'escuderies, malgrat que Repsol-Honda és líder en aquests moments, el tenen molt difícil, a diferència del de constructors, una mica més prestigiós encara que sense cap recompensa econòmica (a la F-1, el títol de fabricants és prestigi i moltíssims diners), en què Honda sembla tenir un avantatge sobre Yamaha que el converteix en favorita al títol. Marc Márquez (Honda), flamant tricampió, va lamentar ahir haver caigut a Motegi (Japó) “quan anava molt bé, còmode i, si hagués guanyat, hauria ajudat molt Honda al Mundial de constructors”.

En aquest sentit, quan li van dir si a Sepang (Malàisia) tornarà el Márquez agressiu, el ‘nen de Cervera’ va reconèixer que seguirà buscant la victòria, però haurà d'anar amb una mica més d'atenció i tacte, ja que per a Honda el campionat de constructors significa prestigi i ell els vol ajudar a guanyar-lo. En aquest Mundial, puntua el primer de cada marca en cada GP, però aquest no és el cas del campionat d'escuderia, en què agafen punts els dos pilots de cada ‘team’ i, en aquest sentit, des de la lesió de Dani Pedrosa, Repsol-Honda està en inferioritat respecte a la parella de Movistar-Yamaha, Jorge Lorenzo i Valentino Rossi.

Márquez reconeix,  després de la seva caiguda sent líder a Austràlia, que haurà de córrer pensant també en el títol de marques

DOS MUNDIALS MOLT IGUALATS

Al Mundial de constructors, Honda avantatja en 33 punts Yamaha (341 punts contra 308), mentre que al d'escuderies Repsol-Honda només supera Movistar-Yahama per 21, fet que posa en perill la seva conquista, ja que a Malàisia la parella de Márquez és el japonès Hiroshi Aoyama, que avui s'ha classificat en penúltim lloc a gairebé tres segons del tricampió català. Mal presagi, per descomptat. Sort que l'extraordinari i sorprenent paper del britànic Cal Crutchlow, guanyador a Brno i Phillip Island, ha sigut una ajuda inestimable per al campionat de constructors.

“Per al Mundial d'escuderies, la caiguda del Marc ens va perjudicar, ja que si hagués guanyat i Nicky (Hayden) hagués quedat, que ho podia fer perfectament, entre els 10 primers, hauríem fet un pas important. Però el Marc està fent un campanya espectacular i el seu títol ja ens recompensa de tot”, comenta Livio Suppo, mà dreta del japonès Shuhei Nakamoto, màxim responsable d'Honda a MotoGP.

No ho diu, però a Nakamoto li encantaria jubilar-se (aquesta és la seva última campanya al capdavant de l'equip Repsol-Honda) havent recuperat la ‘triple corona’ que li va prendre, l'any passat, Yamaha, quan conquista els tres títols. Són, en efecte, campionat, lluites, títols, èxits menors, ja que l'únic títol que té autèntic valor, el de pilots, Márquez i Honda ja el tenen a la butxaca. Els altres són d'adorn, encara que el de constructors és molt cobejat per les marques japoneses, no tant com el del Mundial de F-1, en què, a més, reben un munt de diners per part de Bernie Ecclestone.

La baixa de Pedrosa  perjudica el 'team' Repsol-Honda, ja que, al Mundial d'escuderies, puntuen els dos pilots de cada equip

MOTOGP, SIMILAR A LA F-1

Aquest any, el campionat de constructors ha cobrat certa rellevància al considerar molts que MotoGP ja es comença a assemblar molt, pel que fa a inversió, evolució i millores, a la F-1, en què el monoplaça que acaba la temporada no té res a veure amb el que la va iniciar. Això mateix ha sigut el que ha permès a Márquez i Honda recuperar el títol individual, ja que el català va acabar a més d'un segon dels millors assajos de pretemporada i ha acabat guanyant el títol amb tres grans premis d'antelació, gràcies a una moto que no té res a veure amb la que va pilotar al febrer.

Notícies relacionades

“Quan va començar el Mundial”, explica a ‘Motorsport.com’ el nord-americà Randy Mamola, quatre vegades subcampió del món de 500cc i un dels ‘coachs’ més prestigiós del campionat, “l'Honda no estava a l'altura de la Yamaha i ni tan sols de la Ducati. A Mugello vam veure una cosa tan impensable com que Lorenzo i la seva Yamaha li van prendre la victòria a Márquez i Honda per acceleració i velocitat punta, quan Jorge va travessar la meta amb 19 mil·lèsimes de segon d'avantatge”. Per Mamola, MotoGP s'ha convertit, igual que passa a la F-1, en un banc de proves, investigació i evolució contínua. “El títol que acaba de guanyar Marc (Márquez) és la demostració que tant en MotoGP com a la F-1, el desenvolupament de la moto té una influència decisiva en el resultat final del campionat”.

LIMITACIONS TÈCNIQUES

No s'ha d'oblidar que els equips tenen limitats, no només el nombre de motors a utilitzar per temporada (set), sinó que aquests propulsors són intocables, és a dir, no es poden obrir ni millorar al llarg de tota la campanya. Això significa que l'evolució i les millores en les motos han de venir de la mà de l'electrònica, retocs del xassís, suspensions i, sobretot, interpretació de la utilització dels pneumàtics Michelin o, com en el cas d'un prodigiós Marc Márquez, la transformació del seu estil de pilotatge en una conducció més útil, calculadora i assenyada.

Temes:

Marc Márquez