TRUCS PER VIATJAR BARAT

El príncep del 'low cost'

Stefano Laghi, empleat en una fàbrica de pesticides a Ravenna, ha fet la volta al món per menys de 2.000 euros

Aquest italià, de 48 anys, segueix el Mundial de motos a preus irrisoris al conèixer els trucs de 40 companyies de baix cost

6
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS / BARCELONA

Santi Hernández, cap tècnic de Marc Márquez, obre la porta del seu box a Sachsenring i ¡pam! ensopega amb Stefano Laghi, que li ensenya el bitllet de 23 euros, Bolonya-Praga, amb què ha viatjat al circuit alemany. Però és que Carlos Liñán, cap de mecànics del campió català, va xocar amb Stefano a Termas de Río Hondo (Argentina), a l'abril, a l'altre costat del món. I Roberto Clerici, mecànic italià del 'nen de Cervera', va dinar amb Stefano a Barcelona durant el Gran Premi. I Jordi Castellá, també mecànic del Marc, se'l va trobar pels carrers d'Austin (Texas, EUA). I no és que Laghi sigui ric, ni de bon tros, és que Laghi és el príncep del 'low cost', l'home que més (no millor) i més barat viatja del món. Té el rècord de la volta al món, als 40 anys, en 40 dies, 51.000 quilòmetres i un munt d'avions i aeroports menors per 1.950 euros.

ACCEPTAR EL REPTE DE LES COMPANYIES

Laghi, òbviament, és un apassionat de les carreres de motos i el tipus que millor i més coneix els estratagemes, els trucs, els secrets i les ofertes de les companyies de baix cost. Tant, tant, que dos grans equips del Mundial de MotoGP, els dels italians Fausto Gresini i Lucio Cecchinello, li han ofert feina a les seves escuderies perquè els estalviés desenes de milers d'euros aconseguint-los bitllets d'avió per a pilots, mecànics i assistents a preu de bus o metro, com els aconsegueix ell.

I Laghi, que treballa a la cadena de distribució d'una companyia de pesticides (a Itàlia se'n diu 'fitofarmacia'), els ha dit que només viatja per plaer i que aconseguir el bitllet més barat és per a ell, simplement, un entreteniment, un 'hobby', una diversió. "Bé, en realitat, és un repte, perquè la meva conquista és acceptar el repte de jugar amb les companyies i demostrar que es pot fer, encara que es requereix paciència, coneixement i, sobretot, decisió", explica Laghi, de 48 anys. "Bé, també s'ha de ser solter i no tenir fills, ja que la meva vida és molt particular".

TREBALLAR EXTRA PER VIATJAR

El príncep del 'low cost', a qui ningú li ha reconegut oficialment els seus rècords, però que existeixen, estan demostrats, i que apareix, sí, a Google com el gran realitzador d'aquests miracles, treballa intensament del novembre al març ("l'època de més activitat en el nostre ram", explica molt seriós), i intenta acumular el màxim nombre possible d'hores extres ("especialment treballo els dissabtes, quan no vol treballar ningú") per unir els seus 20 dies de recuperació als 33 dies oficials de vacances. "I amb aquests 53 dies, recorro tot el Mundial de motos". Bé, amb aquests dies, hotels tirats de preu, cotxes llogats amb algun truc, que després us explico, i, sobretot, bitllets molt barats.

Stefano Laghi

VIATGER 'LOW COST'

"S'ha de saber el moment en què les 40 companyies de baix cost llancen les seves ofertes més barates i, així que les detectes, comprar. Si dubtes, detecten que t'interessa aquest bitllet i l'encareixen immediatament"

El seu rècord de volta al món el va protagonitzar el 2008 i, simplement, ho va fer com un desafiament més i, sobretot, "per celebrar, a la meva manera, el meu 40 aniversari, així que vaig fer la volta al món en 40 dies per 1.950 euros: Londres-Toronto-Vancouver-Hawaii-Syndey-Nova Zelanda-Darwin (Austràlia)-Singapur-Hong Kong-Londres", relata amb el mateix orgull que Leo Messi mostra les seves Pilotes d'Or, Rafa Nadal els seus trofeus de Roland Garros o Cristiano Ronaldo la seva col·lecció de cotxes de luxe.

ANAR FENT SALTS PEL MÓN

I, de sobte, mentre s'acosten el Santi, el Carlos, el Roberto i el Jordi per fotografiar-se amb el seu ídol, Stefano treu de la seva bosseta un paper on, amb una lletra minúscula, està escrita, relatada, certificada, la seva última gesta: el triplet decisiu d'aquest any (Japó, Austràlia i Malàisia, els dies 16, 23 i 30 d'octubre) ¡per 790 euros! quan cap dels 2.000 habitants del pàdoc l'aconseguirà per menys de 1.925 euros. I és que Laghi ja té totes les reserves i bitllets: Bolonya-Tòquio (via Dubai) per 226 euros; Tòquio-Bangkok, per 66 euros; Bangkok-Kuala Lumpur, ¡per 13 euros!; Kuala Lumpur-Melbourne, per 72 euros; Melbourne-Hobart (Tasmània), per 28 euros; Hobart-Melbourne, per 43 euros -Stefano va i ve a Melbourne per fer uns dies de turisme, sí-; Melbourne-Kuala Lumpur, per 116 euros i, finalment, Kuala Lumpur-Dubai-Bolonya, per 226. Clavats, exactes: 790 euros.

Laghi explica a tothom que el vol escoltar els seus trucs sabent que ningú, ningú, el guanyarà. Impossible. I fins i tot ofereix els seus sis manaments. Primer, no utilitzar cap companyia de bandera, "de preus prohibitius". Segon, saber que totes les companyies 'low cost' van a aeroports secundaris, petits, "és a dir, no tenir manies en això". Tercer, saber-se de memòria les 40 companyies de baix cost que operen al món. "Les que estan rebentant els preus ara són les d'Orient. A Amèrica, després de la crisi del 2008, només en queden dues". Quart, s'ha de saber "on van, com volen i, sobretot, quan és el dia que cadascuna d'elles obre la finestra de les ofertes, dels cinc seients a 20 euros, els cinc a 30… ja que cadascuna d'elles comença en data diferent: unes ho fan 40 dies abans, altres 30, altres 20…"

SABER QUAN COMENCEN LES OFERTES

I aquí és on Stefano fa un parèntesi en els seus preceptes. "Jo no sóc una mestressa de casa gaire bona, però em comporto com una mestressa de casa estalviadora i, sobretot, necessitada: elles saben, perfectament, quin producte està de rebaixa, quin dia i en quina botiga o supermercat del barri, ¿oi que sí? Doncs jo sé quan cada companyia posa els seus bitllets rebentats de preu en cada moment, trajecte o destí. I els rastrejo, els controlo, els compro, els bloquejo".

"Jo sóc com una mestressa de casa estalviadora, que sap quan està cada producte rebaixat en cada comerç del seu barri i només el compra aquest dia"

Cinquè consell: comprar el bitllet a l'instant, en el mateix moment que es detecta el preu més baix, ridícul, gairebé gratis. "L'error de molta gent és dubtar, reflexionar, recapacitar en el moment de la compra. ¡Mai!, així que el veus, l'has de comprar. Si penses 'va, ja el compraré demà' o ho has de consultar amb el teu cosí o amb l'amic que t'acompanyarà, ¡mors!, perquè quan ho intentes la següent vegada, aquest mateix bitllet ja està pels núvols".

DUBTAR ENCAREIX EL PREU DEL BITLLET 

¿Per què?, la raó és senzilla, almenys per Stefano Laghi. "¿Per què recomano que s'ha de comprar així que el veus?, perquè les companyies tenen un programa, creat per la NASA als anys 80 i adquirit per Google, que, al seu torn, l'ha venut a les companyies de 'low cost', mitjançant el qual elles detecten la teva ansietat, la teva necessitat, el teu desig de comprar aquest bitllet. Aquest sistema descobreix que tu vols, concretament, aquest bitllet i, si no el compres a l'instant ¡ja!, quan ho proves al següent minut ¡pam!, el preu puja. I molt".

I sisè i últim manament, que no ho és, que simplement és una evidència: "S'ha d'estar una mica boig, o simpàticament boig, divertidament boig, per fer això".

L'ÚLTIM CONSELL

Notícies relacionades

¡Ah!, i me n'oblidava, un altre consell casolà d'aquest 'globetrotter' de les compres 'on line': “Lloga el teu cotxe, sempre, a través d'Avis.com, mai de la local Avis.it, en cas d'Itàlia, o Avis.es, en cas d'Espanya. A Avis.com (EUA) no et demanen la reserva d'avió, no et demanen la targeta de crèdit, no t'exigeixen el pagament a l'instant, no et posen límit de quilometratge i, a sobre, pots anul·lar el cotxe un minut abans".

Ho diu Stefano Laghi, el príncep del 'low cost'.

Temes:

Turisme