MOTOGP

El cinquè 'magnífic'

El jove de Roses fa un pas endavant per convertir-se en favorit al títol de MotoGP el 2017

 

  / EMILIO PÉREZ DE ROZAS

4
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS / BARCELONA

Quan el 14 de novembre, el dilluns següent a la finalització del Mundial-2016 de MotoGP, l'endemà del Gran Premi de València amb què, anualment, s'acaba el campionat de motociclisme, el català Maverick Viñales (Figueres, 12 de gener de 1995) pugi a la flamant Yamaha M1 del ‘team’ Movistar-Yamaha, la moto que, fins al dia anterior, haurà sigut pilotada pel tricampió mallorquí Jorge Lorenzo, es convertirà en flamant candidat al títol mundial de la categoria reina del 2017 juntament amb els seus admirats Valentino Rossi, Marc Márquez, Jorge Lorenzo i Dani Pedrosa. En només unes hores, per això és rellevant la decisió que acaba de prendre al fitxar per Yamaha per pilotar la M1 el 2017 i el 2018, passarà de ser candidat al podi amb Suzuki i candidat al ceptre mundial amb la firma dels diapasons.

UN JOVE AMB PROJECCIÓ

Viñales ha sigut l'únic jove, gairebé nen, que li va disputar les victòries a Márquez quan tots dos feien carreres en les fórmules de promoció pels minicircuits i kartings catalans. Viñales, campió del món de Moto3 el 2013 amb KTM, ha sigut el primer que ha tornat Suzuki al podi després de vuit anys de sequera (Loris Capirossi, Brno-2008). Viñales, és cert, no va guanyar el títol de MotoGP en el seu debut, l'any passat, com ho va fer Márquez el 2013 trencant tots els rècords del nord-americà Freddie Spencer, però sí que va ser nominat per tot el pàdoc com a ‘rookie’ de l'any amb la renovada Suzuki. Viñales, en pocs mesos de Mundial-2016, s'ha confirmat com la revelació i, en efecte, ja té etiqueta, sobrenom, sobrenom del ‘cinquè magnífic’.

ELS ELOGIS DE ROSSI

Per això Yamaha, que ja va deixar perdre Lorenzo, futur pilot de Ducati pels dos anys vinents, no ha volgut perdre l'oportunitat de reforçar el seu equip amb Viñales de cara al futur. I és que Maverick es convertirà, a partir del 14 de novembre, en l'hereu de Rossi, no només perquè viurà els dos anys vinents al seu box, sinó perquè va ser el ‘Doctor’ el primer a elogiar-lo, fa poques setmanes, i perquè la tribu de ‘Vale’ ja el considera un dels seus, a l'interpretar que Viñales és l'‘anti-Márquez’ i ‘anti-Lorenzo’ a la vegada.

“Viñales és un pilot molt bo, boníssim, i serà molt fort en el futur. Viñales ha demostrat avui el que ja vaig dir d'ell fa tres setmanes: és el pilot del futur”, va dir Rossi al baixar del podi de Le Mans, on el de Roses va acabar tercer darrere de ‘Vale’ i un impressionant Lorenzo, nou líder del Mundial.

UN NOI AGRAÏT

"Sempre és bo que un pilot com Valentino, que té tanta experiència i ha vist tants pilots, digui una cosa així sobre tu”, va replicar orgullós Viñales, amb veu pausada i modesta. “Això significa que estàs fent bé les coses. Des que era petit ‘Vale’ ha sigut un dels que més carreres han guanyat i el pilot a qui he seguit més. Sempre ha sigut la meva referència. És clar que puc aprendre molt d'ell, que té molta experiència, molts campionats a les espatlles i segur que segueix tenint ritme per ser un dels més ràpids”.

UN PILOT GUANYADOR

Viñales no té pressa. Ja ha disputat 90 grans premis al Mundial, ja té un títol mundial, ha guanyat 16 carreres, ha pujat al podi 41 vegades, és a dir, Maverick acaba el 45% de les seves carreres al ‘calaix’, cosa que és una autèntica barbaritat, només a l'abast dels elegits, dels ‘magnífics’. “Em veig amb el núm. 1 al carenat, és clar, però no tinc pressa perquè en aquest esport tan veloç les coses s'han de fer pausadament i s'han de fer els passos adequats, a poc a poc”, manifesta Viñales, que espera repetir el podi de Le Mans en més ocasions aquesta mateixa temporada. Això sí, Viñales sap que “s'han de produir moltes circumstàncies perquè nosaltres puguem aspirar a la victòria, però, segur que tindrem alguna ocasió”.

DECISIÓ PRESA

Notícies relacionades

Al baixar del podi de Le Mans, Viñales va fer la sensació de tenir molt clara, claríssima, la seva decisió d'abandonar, una vegada acabada aquesta temporada, l'equip Suzuki, no sense abans agrair-li, amb més podis, tot el que ha fet per ell, que és col·locar-lo a l'aparador de MotoGP. “Aquest tercer lloc, aquest podi, no canviarà la meva decisió -va comentar a França-, que tinc gairebé decidida. El futur és estar en un bon equip, en un equip consolidat i amb ganes de tirar cap amunt. I, en aquest sentit, he de seguir pensant, molt fredament, què és el millor per a mi”.

I el millor, no només econòmicament (“en aquest esport, si intentes fer-ho tot per diners, no arribes”), és heretar la que tothom considera, en aquests moments, amb molt avantatge la millor moto de la graella de MotoGP, la Yamaha de Lorenzo i Rossi.