Defensor de la ciutadania
El síndic de Mollet del Vallès realitza 120 actuacions en el seu primer any en el càrrec
D’aquestes, 42 van ser queixes i les 78 restants consultes, assessoraments i proveïment d’informació a la ciutadania

Gairebé un any després de prendre possessió del càrrec com a síndic de Mollet del Vallès (Vallès Oriental), Salvador Rovirosa ha presentat a la Sala de Plens de l’Ajuntament molletenc el primer informe de la seva actuació durant el 2021. Així, l’Oficina del Síndic Personer va fer un total de 120 actuacions, de les quals, van ser 42 queixes i 78 consultes, assessoraments i proveïment d’informació a la ciutadania.
Aquest volum d’actuacions és molt similar al del 2020, amb també 120 actuacions, però amb 40 queixes i 80 consultes. Si bé les actuacions es van mantenir, «les activitats del síndic van disminuir bastant per les mesures sanitàries imposades per la covid-19», remarquen des del consistori.
Així, entre les actuacions realitzades, des de l’Ajuntament destaquen les reunions de treball amb responsables de diferents associacions i entitats de la ciutat, serveis tècnics municipals i grups polítics amb representació a l’Ajuntament. També el paper d’‘El Síndic a l’escola’, una iniciativa per difondre la figura del síndic i aprofundir en el coneixement dels drets i deures dels nens. En les xerrades hi van participar 225 alumnes del cicle superior de primària de diversos centres escolars de Mollet.
En els pròxims mesos està previst que hi puguin assistir uns altres 200 alumnes, és a dir, la resta de l’alumnat que no va poder participar a causa de la situació epidemiològica provocada per la pandèmia.
Un any d’aprenentatge
El síndic Salvador Rovirosa va dir que aquest primer exercici ha sigut un any d’aprenentatge i desitja que «en el desenvolupament de la meva tasca com a síndic personer em mantingui a l’altura d’aquesta ciutat extraordinària, Mollet del Vallès, i continuar escoltant amb màxima atenció les queixes, reclamacions i consultes de la ciutadania en defensa dels seus drets davant l’administració».
Notícies relacionadesRovirosa ha donat les gràcies al síndic Lluís Martínez Camps «per la seva inestimable ajuda», que ha fet extensiva als altres dos síndics que l’han precedit Vicenç Vilà i Francisco Amaya, ja els treballadors i treballadores municipals.
Més notícies de Mollet a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»