TORNADA D’UN ESDEVENIMENT DE REFERÈNCIA INTERNACIONAL

MWC21: Una edició híbrida que obre les portes d’una nova etapa

Sota el lema ‘Connected Impact’ comença Mobile World Congress 2021, que explora el paper de la intel·ligència artificial, l’evolució de les xarxes 5G, el ‘big data’ i la internet de les coses (IoT) des d’una perspectiva de futur i atenent l’efecte que tenen aquests avenços en la transformació de la vida de les persones.

Coratge contra la comoditat

En vista d’un escenari d’incertesa, el més còmode hauria sigut plegar veles, recordar que les condicions encara no són les més adequades i acomiadar-se fins al febrer del 2022.

No ha sigut així, s’ha optat (malgrat les crítiques rebudes) pel que és difícil, per continuar avançant cap a la necessària normalitat. Les raons són evidents, i és que tot i alguns retards en projectes importants, com per exemple la implantació del 5G, la indústria ha fet passos de gegant en productes i serveis digitals que necessita i vol comunicar, en aquest esdeveniment sense paragó que reobre les portes en una ciutat acollidora.

MWC21: Una edició híbrida que obre les portes d’una nova etapa
5
Es llegeix en minuts
Pilar Enériz
Pilar Enériz

Periodista

Especialista en tecnologia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Barcelona es prepara per a un Mobile de transició, fora de les seves dates habituals i sense l’assistència física de diverses grans marques de la indústria com Google, Facebook o Ericsson, entre altres que, en una política de protecció cap als seus empleats, han optat senzillament per l’absència o per una presència virtual que obre les portes a fórmules de participació i formats d’exhibició que, fins aquest any, no havien sigut provats a fons, però que prometen donar un gir a la mostra, i no només a aquesta, en el futur immediat.

Els organitzadors han optat per una solució arriscada, ja que entenen que dos anys consecutius sense celebració són una aturada complicada per a una indústria que necessita comunicar els seus avenços en digitalització, xarxes, projectes d’intel·ligència i mostrar els productes i serveis que s’han accelerat, molts per necessitat, en aquesta fase de pandèmia. I és que els parèntesis llargs no quadren bé amb el sector de la tecnologia, com ha recordat John Hoffman, CEO de la GSMA, organitzadora de l’esdeveniment: «Diuen que els temps de crisi acceleren el progrés i la innovació. L’impacte d’aquesta pandèmia global ha provat que no hi ha excepcions. La taxa de canvi és important, i serà part del programa del MWC». Hoffman assegura, així mateix, que l’esdeveniment significa «abraçar l’era post-Covid» i ha animat a assistir al congrés com a manera de «començar la reobertura de l’economia a Espanya».

 Virtualització

Aquesta esperada edició del MWC21 serà recordada com la que, definitivament, va obrir la porta a nous formats de participació, tant d’empreses com de visitants i conferenciants, en una fase de transició en què les condicions de seguretat del final de pandèmia així ho exigeixen.

També quedarà empremta de l’esperable i assumida caiguda d’ingressos per la situació actual, ja que les dades que es manegen parlen que l’impacte en l’economia local serà menor de l’habitual, és a dir, 100 milions d’euros en comptes de 500 milions d’euros, això a l’espera de poder atraure més públic espanyol i europeu que compensi la (esperada) caiguda d’afluència internacional. En aquest sentit, Hoffman ha manifestat que, en condicions normals, solen acudir a l’esdeveniment entre 30.000 i 35.000 espanyols. «Volem atraure tothom que tingui una gran idea i vulgui transformar-la i engegar un nou negoci, o que tingui una petita empresa i vulgui portar-la al pròxim nivell». Apunta amb això que, per fi, el MWC pot ser un decidit recolzament, d’ara endavant, per a les petites i mitjanes empreses locals.

Respecte al tema de novetats de producte, no s’esperen llançaments importants. El que asseguren les empreses consultades és que més aviat es farà un repàs del que la indústria ha pogut anar fent en aquesta etapa complexa, en la qual si bé s’han retardat projectes destacats vinculats al 5G, el cert és que s’ha avançat de manera significativa en aspectes de digitalització i connectivitat, una cosa que ha accelerat la transformació del teixit empresarial com mai abans.

En aquest escenari la GSMA ha revelat els detalls de la seva nova solució virtual. Sobre la base de l’èxit i els aprenentatges del primer esdeveniment híbrid a gran escala celebrat a principis d’aquest any a Xangai, MWC21 apunta a una nova era de connectivitat i col·laboració per a l’ecosistema mòbil. GSMA afirma, de cara a aquesta edició, que ha millorat significativament la seva experiència híbrida combinant elements únics presencials i virtuals, amb l’objectiu d’atraure milers d’assistents ‘online’. «Per primera vegada, les noves característiques de l’esdeveniment híbrid permetran als assistents i a les seves organitzacions crear una experiència personalitzada per al MWC Barcelona, incorporant el tema de l’esdeveniment d’aquest any, Connected Impact», ha afirmat John Hoffman.

Seguretat i distància

Els organitzadors de l’esdeveniment han destacat que la seva planificació ha posat èmfasi en la seguretat i salut dels qui poden ser a Barcelona i l’experiència d’aquells que hi han d’assistir ‘online’. Un terç dels 350 oradors que acudeixen al MWC21 participen virtualment, i Microsoft Teams és el soci oficial de videoconferències i reunions. Integrat a les plataformes digitals MyMWC existents, Teams ha habilitat funcions dissenyades per millorar l’experiència virtual i presencial. Els assistents ‘online’ poden unir-se a recorreguts d’exhibició virtual transmesos en viu i dirigits per experts de la indústria, fer preguntes a través del xat en viu o veure sessions concretes. Una sèrie de Viatges temàtics patrocinats per Dell Technologies, Orange, Royole, ZTE i Kaspersky, i altres firmes cobriran temes com a 5G i internet de les coses. Expositors com Orange i TelcoDR també ofereixen recorreguts per presentar les novetats d’empresa més destacades.

Notícies relacionades

Una sèrie d’esdeveniments virtuals i híbrids formen part del Programa de Socis d’aquest any, organitzats per líders d’opinió de tot el món com AWS, Braze, Facebook Connectivity, Huawei, IBM, KORE, Lenovo, Nvidia i Snapchat, i que tenen com a objectiu compartir nous coneixements. Els tallers concentrats de xarxes d’especialistes virtuals reuneixen líders de diverses àrees com a automoció, tecnologia financera, fabricació, IoT mòbil, Telco Edge i drons. Cada sessió està comissariada per un expert i dissenyada per fomentar el debat sobre temes crítics i, alhora, permetre que els assistents es connectin als seus interessos personals. L’aplicació MyMWC utilitza uns 300 punts de dades per proporcionar als iLeaders, líders i usuaris VIP recomanacions de contactes i reunions a mida, donant als assistents una experiència de xarxes i negoci òptima. La funcionalitat de videoconferència integrada dona als assistents l’oportunitat de connectar-se sense importar a quina part del món es trobin.

Temàtiques

Els 7 temes principals del congrés, que se celebra del 28 de juny a l’1 de juliol a Barcelona, són la connectivitat, la indústria connectada, la intel·ligència artificial, la innovació de les empreses emergents, la societat del futur, la tecnologia creativa i l’experiència del client. Destacar que també tindrà diversos subtemes com la implementació del 5G, la planificació de la seva evolució, el 6G, les xarxes empresarials i el núvol de telecomunicacions. Un altre dels aspectes a debat és la intel·ligència artificial, que ofereix valor no només per a la planificació de la capacitat de la xarxa, sinó també per a gairebé tots els aspectes del negoci i la indústria, i més encara quan ja és clau per a la societat futura. 

Temes:

5G