El setè cel per als hotelers

Jean Nouvel i Josep Ribas, arquitectes de l’Hotel Renaissance.

Jean Nouvel i Josep Ribas, arquitectes de l’Hotel Renaissance. / DANNY CAMINAL

2
Es llegeix en minuts
PATRICIA CASTÁN

En l'agenda turística de Barcelona l'únic valor sempre segur per a un hotel és el seu emplaçament. Ser cèntric multiplica les opcions de penjar el cartell de ple. Però quan batega el congrés més important de la ciutat, l'epicentre de la demanda és compartit: l'entorn de la Fira Gran Via 2 passa a ser la primera línia de l'allotjament. Per això, el Renaissance Barcelona Fira, a un pas del recinte, té reserves de diverses empreses participants des de fa molts mesos. Un hotel copat i entregat les 24 hores, durant cinc dies punta, a convertir-se en la segona llar per als congressistes que ocuparan les seves 357 habitacions.

¿Com s'afronta la data punta de l'any en un superhotel? Per començar, els horaris habituals han mort per donar pas a obertures avançades i tancaments endarrerits, tot per satisfer el gran gruix d'executius. El restaurant aquests dies de fira obre a les 12.30 hores per dinar, i a les 19.00 hores per sopar. La terrassa d'estiu que hi ha a la planta 27, tancada a l'hivern, aixeca la persiana durant la fira -si el temps ho permet- perquè els clients es relaxin en el que per a molts és un clima primaveral. I els bars i els seus tragos s'estiren també com mai. Tant el 24 a la tarda, com el 25, 26 i 27 hi haurà actuacions en directe al bar del vestíbul per amenitzar les estones que tinguin lliures.

Però l'estètica del Renaissance Barcelona Fira també es transforma durant uns dies. Les sales de convencions exerceixen de pseudoespai firal, on es despleguen estands perquè les empreses puguin atendre els seus clients de manera més privada i tranquil·la. I el desplegament no oblida la informació, amb premsa digital gratuïta nacional i internacional per a tots els seus clients, apunta un responsable.

Notícies relacionades

¿Exigències i condicions? Sempre hi ha tantes particularitats com clients, però per golejada aquests dies s'imposen les demandes de flors, fruita i ampolles de cava a les habitacions, afegeixen. Una tasca que ja es va desplegar ahir, quan van arribar el 35% dels clients previstos. La resta arribarà durant la jornada d'avui, amb tot a punt.

Com en els altres 25 hotels de Catalonia que hi ha a la ciutat, la cita multiplica també l'activitat a la recepció, on els clients sol·liciten més que mai informació sobre restaurants i serveis recomanats, així com transports amb xòfer. I un detall revela que el tipus de client és diferent del de la resta de l'any: les peticions de servei de bugaderia augmenten el 50%.