A la caça de l'apartament

Apartum, que acaba de rebre una injecció de dos milions d'euros, preveu arribar a les 100.000 reserves tramitades aquest any enfront de les 25.000 del darrer exercici, i passar de sis a 20 empleats

CONSOLIDACIÓ.Sergi Villaubí, fundador d’Apartum, a les instal·lacions de la companyia, a Barcelona.

CONSOLIDACIÓ.Sergi Villaubí, fundador d’Apartum, a les instal·lacions de la companyia, a Barcelona. / RICARD CUGAT

3
Es llegeix en minuts
AGUSTÍ SALA

Sergi Villaubí ho té clar. «No som l'Airbnb dels apartaments», afirma. En tot cas, el «Trivago dels apartaments». Apartum, que acaba de rebre una injecció de dos milions d'euros per part de Kibo Ventures i Smartech, s'ha consolidat en a penes tres anys com el primer comprador d'apartaments turístic del món.

«Tenim acords amb empreses de lloguer. No acceptem apartaments de particulars», precisa. Actualment la seva oferta s'eleva a sis milions d'estances a tot el món. Tots ells amb el seu preu i diferents ofertes. Un mateix apartament i diferents preus, com passa amb els comparadors d'hotels, però amb la singularitat de fer-ho amb aquest tipus d'establiments turístics.

La idea, que es va plasmar en una empresa el 2013, realment s'ha consolidat. Villaubí espera tancar aquest any amb una plantilla de 20 persones, enfront de les sis actuals. La seva filosofia al respecte és la següent: «poca gent però bona».

És la mateixa que pretén aplicar amb els seus inversors. A més dels nous accionistes (ell, que va ser el fundador, conserva al voltant del 50% del capital), des del principi ha comptat amb socis amb alguna cosa més que diners a aportar.

Pablo Zubicaray, president de la Federación Española de Asociaciones de Viviendas y Apartamentos Turísticos (Fevitur) i a la vegada fundador i conseller delegat de FriendlyRentals.com, és un dels seus socis. També participa en la companyia del fons Lanta Digital Venture, del qual participen inversors com el fundador d'Edreams, Mauricio Prieto; o el de Softonic, Tomás Diago, entre d'altres.

La de dos milions d'euros és la tercera ronda de finançament de la companyia, després d'una de 50.000 euros al cap de dos mesos de començar a funcionar i una altra de més de mig milió d'euros fa uns dos anys.

El projecte va aconseguir l'any passat arribar al punt d'equilibri, tan sols tres anys després de néixer. Actualment són líders al sud d'Europa i continuen el seu procés d'expansió internacional amb l'objectiu de convertir-se en la plataforma líder per a turistes de tot el món que quan viatgin prefereixin quedar-se en apartaments abans que en hotels o qualsevol altra modalitat d'allotjament.

En comparació amb altres eines, Apartum es connecta amb el màxim nombre possible de webs de reserva d'apartaments per trobar la millor oferta. Amb aquest model de negoci, ha aconseguit associar-se amb més de 100 agències de lloguer d'apartaments i és capaç de localitzar els millors preus de gairebé 6 milions d'apartaments de diverses categories. D'aquesta manera, Apartum es col·loca entre les empreses líders del sector i se situa a l'avantguarda dels metabuscadors d'allotjament turístic de tot el món.

Segons Villaubí, «Apartum és un dels portals de comparació d'ofertes més efectius a nivell mundial gràcies a l'algoritme que s'utilitza basat en business intelligence i que aconsegueix que les recerques siguin com més eficients millor».

La nova ronda d'inversió es destinarà a ampliar l'equip i per continuar amb l'expansió internacional pel nord i el centre de l'Europa, on ja opera en països com França, Espanya o Itàlia, entre d'altres. A més, espera tancar l'any 2017 havent fet intemediació en transaccions per més de 50 milions d'euros a través de la seva pàgina web.

La idea d'Apartum va néixer el 2011, quan encara era «un mercat molt verd. Ni tan sols es coneixia Airbnb», explica. En tot cas, la seva atracció pel món digital va començar als 14 anys (avui en té 28), quan va començar a dissenyar webs «per pagar l'entrada al cine o comprar un mòbil», recorda.

Notícies relacionades

Als 17 va entrar al departament de tecnologia de la informació en una empresa que donava cursos d'idiomes. Després va crear una agència de màrqueting digital, Publigroup, que després va vendre i es va convertir en Adrenalina.

Va ser llavors quan va entrar en el sector dels apartaments i va crear una web de reserves per a la Costa Brava. Va funcionar tan bé que va arribar a un acord amb Interhome fins a aliar-se amb Pablo Zubicaray. En aquella època es van fer la pregunta: «¿Hi ha algun comparador d'apartaments?». La resposta va ser: «No». No van trobar res semblant en tot el món digital. I aleshores va néixer Apartum.