ATENTS A...

2GIS: cartografiant el món des de Sibèria

Els mapes digitals de 2GIS, ubicada al cor de Rússia, tenen una audiència mensual de 46 milions d'usuaris actius

zentauroepp47458197 mas  emprendedores  mapas de la start up rusa 2gis190324131536

zentauroepp47458197 mas emprendedores mapas de la start up rusa 2gis190324131536

2
Es llegeix en minuts
Marc Marginedas
Marc Marginedas

Periodista

Especialista en països de l'antiga Unió soviètica i el món àrab-islàmic.

ver +

Molt pocs lectors vincularanNovosibirsk, al cor de Sibèria, on a l’hivern el termòmetre marca una temperatura mitjana de 16 graus sota zero, amb les noves tecnologies. Però, com sol passar al món de les empresesd’internet, les aparences moltes vegades enganyen, ja que més enllà de la indústria pesant o de components, motors tradicionals de l’economia local, en aquesta localitat a mig camí entre Europa i l’Extrem Orient hi ha la seu de 2GIS, una de les ‘start-ups’ de més èxit de Rússia i de tot l’espai postsoviètic.

2GIS és una empresa de cartografia digital fundada el 1999 pel graduat de la Universitat Tècnica Estatal de Novosibirsk, l’enginyer Aleksándr Sysoev, que ofereix als seus clients mapes de ciutats en què s’inclou informació molt més detallada que als webs generalistes. “La nostra diferència amb altres ‘start-ups’ cartogràfiques globals és la tecnologia”, explica des de Novosibirsk, mitjançant videoconferència, Max Bugayev, portaveu de l’empresa. “Adquirim les dades del satèl·lit, però a cada ciutat comptem amb especialistes, cartògrafs que recullen les últimes dades correctes i que actualitzen els nostres mapes abans de publicar-los”, segueix.

La diferència de 2GIS amb altres serveis cartogràfics per internet més coneguts al món com Yandex o Google Maps és abismal. El client disposa d’una llista actualitzada i concreta, fins a l’últim detall, amb valoracions incloses, de comerços o empreses d’un veïnat determinat, de la situació del trànsit local o fins i tot dels accessos on vol arribar el client. Això és de gran importància a tota l’ex-URSS ja que, a diferència del que passa a Europa Occidental, un mateix edifici, amb un número de carrer idèntic, pot acollir diferents portals, cosa que complica la vida als nouvinguts que desconeixen el barri.

Notícies relacionades

2GIS ofereix els seus productes als seus clients de forma gratuïta, ja que els seus ingressos procedeixen només de la publicitat. “Incloem tots els comerços o empreses de les ciutats que cartografiem, però després els oferim ser destacats en la llista, i això acaba per interessar-los”, aclareix Bugayev. Amb una audiència mensual de 46 milions d’usuaris actius, la ‘start-up’ disposa d’una cartera de 55.000 anunciants. El 2018, el volum de vendes de publicitat i contingut 2GIS va ascendir a 90 milions d’euros. Forbes l’ha valorat en 215 milions.

La ‘start-up’ ha cartografiat 380 ciutats de Rússia, Ucraïna, el Kazakhstan i d’altres països. També localitats turístiques on viatgen els russos, com Praga o Venècia. El 2018 va firmar un contracte amb Dubai per millorar els seus mapes locals. Té 4.500 empleats, però a diferència d’empreses homòlogues, la seva expansió també es materialitza mitjançant la franquícia.

Temes:

Rússia Startups