PROJECTE

Reby: la 'start-up' que vol revolucionar la mobilitat urbana amb els seus patinets

Pep Gómez, fundador de Fever, s'ha envoltat d'inversors internacionals per engegar l'empresa de patinets elèctrics compartits

getthumbsbyfilename

getthumbsbyfilename

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Pep Gómez (Castelló, 1992) és un jove ambiciós que porta l’emprenedoria a la sang. De fet, amb 20 anys va fundar Fever, una 'start-up' que ha aixecat més de 34 milions d’euros de finançament. Ara, allunyat d’aquesta firma, s’ha proposat un nou i més ambiciós objectiu: revolucionar la mobilitat urbana.

Gómez és caut, però els seus objectius són grans. "Sempre m’ha interessat molt la mobilitat, el tema regulatori, el sector públic, la vinculació amb el privat... Arran d’això, vaig analitzar què hi havia i què podia fer, i vaig decidir tornar a emprendre", destaca a aquest diari. Però ho va fer sense el soroll de la seva anterior ‘start-up’.

Després de gairebé tres anys a la Mobile World Capital Barcelona (com a president de Numa i assessor de la fundació), va fundar Reby l’estiu passat. "La nova mobilitat arriba per quedar-se, perquè és útil per als ciutadans. El compartir estarà sí o sí en la mobilitat urbana sostenible, perquè la gent i les ciutats estan canviant". El seu negoci: vehicles d’ús compartit. De tot tipus. I fabricats per ells mateixos.

Han començat a Barcelona amb patinets elèctrics compartits. Els usuaris tenen una app en la qual poden localitzar els patinets disponibles; desbloquejar-los costa un euro, i paguen després 15 cèntims per minut d’ús. 

Però la seva estrena ha sigut diferent de la de la competència: "Nosaltres hem decidit començar tot des de zero: pensant què necessita la gent, com han de ser els vehicles, quina és la regulació local per complir-la...". Els seus vehicles es dissenyen Barcelona i els fabriquen a la Xina. "Altres empreses utilitzaven patinets pensats per a ús personal, que poden ser fins i tot perillosos. Nosaltres hem dissenyat i fabricat patinets per a ús intensiu, amb la bateria a la base perquè no caiguin amb el vent, són antivandàlics". Compten amb mecànics i furgonetes, i ells mateixos recullen i recarreguen els aparells. I aquests no es poden deixar en qualsevol lloc, sinó que cal lligar-los als aparcabicis.

Pep Gómez.

Reby ha distribuït "desenes" de patinets a Barcelona en el que qualifica de "prova pilot". El seu mercat, com el de totes les 'start-ups’, no és Barcelona, sinó el món. "Comencem a Barcelona perquè tenim la seu aquí i és un bon lloc per testejar el producte", afirma. Diu que compleixen la regulació local, tot i que l’Ajuntament de Barcelona afirma que els ha posat més de 50 multes de 100 euros. "Nosaltres no hem rebut res. Complim la regulació local", es limita a comentar, i completa que no tindrien cap problema a pagar una taxa d’ocupació d’espai públic. "El debat real és com han de ser les ciutats", assenyala.

Preparats per créixer

Notícies relacionades

L’experiència és un grau, i Gómez compta amb recolzament de renom per a aquesta aventura empresarial: l’empresa no dona xifres del capital aixecat, però ha rebut el recolzament d’inversors de la talla dels fundadors del gegant xinès Mobike, els primers inversors de Tesla o Sébastien Lefebvre (Mesagraph, Twitter). Són actualment "entre 20 i 25 treballadors", i al seu equip compta amb Kiran Thomas, exresponsable de producte de Privalia. "Nosaltres som una plataforma que dissenya i a més fabrica. Jo m’imagino el futur sent un fabricant, un facilitador del transport urbà", destaca.

"Els patinets són el primer producte, però farem motosbicis, cotxes...", avança. També arribaran més ciutats, la pròxima, la setmana que ve. "Creiem que el cotxe privat gairebé desapareixerà de les ciutats. Nosaltres volem ser l’alternativa", es proposa.