Servei daigües freàtiques de Barcelona
Un nou decret municipal, aprovat amb el canvi de fase, permetrà tramitar per emergència diferents inversions per incrementar un 20% l’aigua del subsol disponible a la ciutat.
Amb la declaració d’emergència, el protocol per sequera prohibeix l’ús d’aigua potable per regar i netejar l’espai públic, i l’Ajuntament ha iniciat el pla per adaptar els serveis municipals a la nova situació.
Entre el març i el setembre s’iniciaran 7 actuacions planificades al llarg d’aquest mandat que s’han aprovat amb el canvi de fase. En conjunt, sumaran 0,2 hm3 d’aigua disponible per a reg i neteja dels carrers.
Xarxa de camions nodrissa
Notícies relacionadesLa neteja urbana, en aquesta fase d’emergència, es manté amb ús exclusiu d’aigua freàtica, del subsol, no potable per netejar carrers, clavegueram, paviments, façanes i similars. Una xarxa de 28 camions nodrissa d’aigua freàtica alimenten els vehicles de neteja més petits amb mobilitat per tota la ciutat.
També s’amplia el reg de supervivència. Fins al moment es regaven 25 espais verds on arribava aigua freàtica canalitzada; ara s’hi sumen 125 àmbits més que es reguen amb aigua no potable, i s’espera que se sumin més espais.
- Entrevista Ferran Adrià, xef Michelin: "Perquè em cobrin 70 euros en un restaurant i em serveixi un robot, em quedo a casa"
- Mesures per la guerra de l'Iran El Govern aprofita el decret anticrisi per llançar un altre salvavides a centenars de plantes renovables
- Combustibles Preu de la gasolina i el dièsel avui, 26 de març a Espanya per la Guerra de l'Iran: baixen la sense plom 95 i el dièsel
- Successos Condemnat per causar destrosses en una casa per valor de 220.000 euros després de rebre una ordre de desnonament
- Incident a Ciutat Vella Un mosso trenca l'aparador de la botiga històrica més gafe de Barcelona durant una detenció
