Serveis socials
S’amplia el nombre de refugis climàtics per fer front al fred
Durant l’hivern, la xarxa de refugis climàtics de la ciutat ofereix un total de 141 equipaments de proximitat, com biblioteques, centres cívics, museus o centres esportius, que estaran a disposició dels veïns i veïnes per fer front a la caiguda del mercuri

Per segon any consecutiu, diferents espais municipals oferiran confort tèrmic a tota la ciutadania i, sobretot, a les persones vulnerables que no poden mantenir una temperatura de confort a casa. Són un total de 141 equipaments, set més que l’any passat.
Un refugi a menys de 5 minuts de casa
L’habilitació dels refugis durant la temporada de fred és una iniciativa que complementa la implementació dels darrers quatre anys de la xarxa de refugis climàtics durant els mesos d’estiu.
Actualment es treballa per ampliar el nombre d’equipaments que formen part d’aquesta xarxa i augmentar així el grau de cobertura perquè en un futur proper el 100% de la població pugui disposar d’un espai d’aquestes característiques a menys de 5 minuts de casa.
També es preveu millorar el confort i la qualitat dels serveis que ofereixen aquests espais, així com les accions de difusió i comunicació per donar a conèixer aquesta xarxa a la ciutadania.
L’objectiu és aconseguir que veïns i veïnes tinguin accés a una xarxa d’espais per protegir-se de les temperatures extremes, tant de calor com de fred, durant tot l’any.
Podeu consultar la localització i els horaris d’aquests espais en aquest web: https://www.barcelona.cat/barcelona-pel-clima/ca/barcelona-respon/accions-concretes/xarxa-de-refugis-climatics.
Com és un refugi climàtic d’hivern?
Són espais que proporcionen confort tèrmic a la població, mentre mantenen altres usos o funcionalitats.
Es recomana mantenir una temperatura de consigna de 19 ºC durant l’hivern.
Estan especialment dirigits a persones vulnerables a la calor i al fred (nadons, persones de més de 75 anys, malalts crònics i persones amb menys recursos).
Tenen una bona accessibilitat, proporcionen àrees de descans confortables i aigua gratuïta.
Estan identificats amb un vinil identificatiu a l’entrada.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"