Lluita contra l’edatisme
Una guia per combatre la discriminació cap a les persones grans
L’exclusió redueix la seva qualitat de vida i la seva autonomia, augmenta l’aïllament social i el sentiment de soledat i pot empitjorar la salut mental i el risc de patir situacions de violència i abús

La guia ‘Com combatre l’edatisme vers les persones grans’, elaborada conjuntament amb l’Associació SomSeniors, es dirigeix tant a professionals com a la ciutadania i ofereix recomanacions per fomentar un tracte digne, respectuós i lliure d’estigmes cap a les persones més grans de 65 anys.
La discriminació per raons d’edat, o edatisme, pot conduir a la marginació i el maltractament de les persones més grans de 65 anys, un col·lectiu que presenta un alt grau de diversitat que no sempre és reconegut i respectat. L’edatisme vers les persones grans en redueix la qualitat de vida i l’autonomia, augmenta l’aïllament social i el sentiment de soledat i pot empitjorar la salut mental i el risc de patir situacions de violència i abús.
La guia que s’ha publicat parteix d’una recerca que analitza els estereotips i els estigmes associats a les persones grans i que conclou que per canviar la mirada cap a l’envelliment cal actuar des de les administracions, les entitats, els mitjans de comunicació i les empreses per sensibilitzar tota la ciutadania.
Notícies relacionadesEl document recull algunes recomanacions, com ara:
Mostrar les oportunitats que ofereix l’etapa de l’envelliment.
Desmitificar l’eterna joventut.
Tenir en compte l’opinió de les persones grans i respectar-la.
Valorar la participació que tenen les persones grans en la família i en la societat.
Considerar que les persones grans poden disfrutar d’una vida satisfactòria com qualsevol altra persona.
Tenir en compte que les persones grans disfruten de la sexualitat com tothom.
Fomentar la formació contínua i el creixement personal de les persones grans.
Defensar que les persones grans tenen ganes de viure i disposen d’activitats i serveis per disfrutar plenament.
Consulteu el document ‘Com combatre l’edatisme vers les persones grans’.
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Fenomen social Arriben les ‘tradwives’ penedides: «Jo només mostrava les bondats de la vida domèstica, però allò era una presó»
- El jutge cita l’exgerent i una empleada del PSOE pels sobres
- La salut mental ja mou 2.500 milions i atrau els fons
- Recuperació gradual Una fallada al núvol d’Amazon paralitza pagaments quatre hores a Espanya
- La tensió política crispa el relleu en la direcció de l’UCO
- Guerra a l’est d’Europa La UE insta a elevar la pressió sobre Putin de cara a la seva reunió amb Trump