Drets
La cultura guanya espais a Barcelona
Les polítiques culturals, en clau de drets, són les encarregades d’assegurar que la ciutadania té accés a la participació cultural, lluitar contra les desigualtats i ampliar les oportunitats per a la cohesió social.
El consistori barceloní ha posat en marxa un pla inèdit per impulsar i defensar els drets culturals de la ciutadania a través de la iniciativa pública. Es tracta del Pla de Drets Culturals, que, amb un pressupost de 68 milions, inclou cent accions.
Barcelona ha modificat el seu mapa cultural i té previst continuar canviant-lo gràcies a les accions i mesures del Pla de Drets Culturals. Incorpora d’aquesta forma nous usos en espais ja existents i crea noves xarxes d’equipaments per a la creació i participació cultural.
Es concreta amb canvis en tots els districtes, com la construcció de la nova biblioteca Gabriel García Márquez, ja estrenada a Sant Martí, i a través de la previsió de construir quatre equipaments més d’aquestes característiques.
De la mateixa manera, també s’ha impulsat la recuperació d’espais patrimonials com les cases barates del Bon Pastor. Un altre exemple són les Cases de Cultura, com la ja estrenada Paral·lel 62, equipaments de titularitat pública i gestió privada dedicats a diferents àmbits creatius, que explorin noves relacions amb la comunitat. També apareixen al mapa de la ciutat noves residències per a artistes com Vil·la Joana i Fabra i Coats.
Notícies relacionadesEl Pla de Drets Culturals també impulsa el programa d’Espais Cultura Viva: a través d’un canvi de normativa es permet programar activitats culturals en galeries, clubs, llibreries i petits bars, com l’Heliogàbal a Gràcia.
Finalment, s’han posat en marxa els Baixos de Protecció Oficial (BPO Cultural) per a la cultura. Són locals adquirits pel consistori que es posen al servei de creadors i iniciatives culturals a un preu més baix que el de mercat.
Biblioteca de Catalunya Biblioteques Ajuntament de Barcelona Centre cívic Icub (Institut de Cultura de Barcelona)
- Una exquisidesa El restaurant de Catalunya on pots menjar un menú amb estrella Michelin per menys de 50 euros
- La Vuelta a Espanya Paula Blasi: així és la ciclista catalana d’Esplugues que aspira a guanyar la Vuelta
- Ciclisme Paula Blasi fa història a l’Angliru i conquereix la Vuelta a Espanya
- Vaga de docents Junqueras avisa Illa que si Trapero no dimiteix «haurà de cessar-lo»: «Infiltrar policies en assemblees de mestres no té sentit»
- Nova actualització ¿Guanyarà el PP per majoria absoluta les eleccions a Andalusia 2026? Així estan les prediccions més enllà de les enquestes
