En col·laboració amb

Sofia Recio, tècnica d’eficiència energètica i pobresa energètica del PAE

«Lluitem per garantir els subministraments bàsics»

Des de la seva posició, Recio vetlla perquè el servei sigui de qualitat, tant de cara a la ciutadania com quant a la seva utilitat

A més de l’assessorament, els PAE tramiten ajudes com el bo social i el bo tèrmic

«Lluitem per garantir els subministraments bàsics»
1
Es llegeix en minuts
Anna Solà
Anna Solà

Periodista

ver +

Com a tècnica d’eficiència energètica i pobresa energètica dels Punts d’Assessorament Energètic, Sofia Recio treballa per garantir la qualitat del servei de cara a la ciutadania, però també des d’un punt de vista energètic. 

-¿Qui són els tècnics i les tècniques dels PAE?

-Els nostres equips estan formats per persones que estan inscrites en un pla d’ocupació. Cada any formem 20 persones per inserir-se laboralment. Estan un any al servei dels PAE. Principalment, s’hi incorporen dones, moltes amb atur de llarga durada i en situacions vulnerables. 

-¿Quines necessitats aborden?

-Des dels PAE, lluitem per garantir els subministraments bàsics. Ajudem les famílies a fer un bon ús dels subministraments i a tenir confort tèrmic a casa. Fem prevaler la Llei 24/2015, perquè les famílies no tinguin por d’impagaments o d’avisos de tall. Per a això, tramitem l’informe de risc d’exclusió residencial, junt amb Serveis Socials, per protegir-los.

-¿Com treballen amb els usuaris i les usuàries?

-Tenim tres nivells d’atenció. El primer inclou un diagnòstic de la vulnerabilitat de la persona i una recollida de la seva petició. Després, portem a terme una cita presencial o telefònica per a un assessorament individualitzat, en el qual informem sobre bons hàbits de consum per estalviar a les factures. En els casos de mobilitat reduïda, atenem l’usuari al seu domicili.

Notícies relacionades

-¿De quins recursos disposen les famílies que tenen dificultats per pagar les factures?

Quant a l’aigua, gràcies a un conveni del consistori amb Aigües de Barcelona, podem generar un informe de risc per accedir a una protecció que redueix considerablement l’import de la factura. I, sobre l’electricitat, busquem que les persones puguin tenir la titularitat del subministrament, en cas que estiguin de lloguer, i gestionem el bo social, que suposa descomptes a la factura, a més del bo tèrmic, una subvenció addicional per cobrir la climatització de la llar.