Urbanisme i transport públic
Més de cinquanta actuacions a Barcelona per millorar l’espai públic i els serveis
Durant els mesos d’estiu es faran 56 intervencions urbanístiques per fer realitat els eixos verds de l’Eixample i millorar el servei de tren i metro
S’ha planificat l’execució del gruix dels treballs durant l’estiu per aprofitar el moment de menys mobilitat viària i poca activitat docent i esportiva, i així, generar menys molèsties als veïns i veïnes.

Durant els mesos d’estiu es portaran a terme 56 actuacions relacionades amb projectes d’urbanització, infraestructures i millora de serveis. Destaquen l’inici de les intervencions per implantar els primers quatre eixos verds a l’Eixample, la urbanització dels entorns de l’Espai Barça i diversos treballs ferroviaris que permetran incrementar la qualitat i el nivell de servei del transport públic.
Respecte a les actuacions d’urbanització, a mitjans de juliol començaran les tasques prèvies per fer realitat els primers quatre eixos verds de l’Eixample de la Superilla Barcelona: Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell. A l’agost començaran els treballs estructurals que comportaran canvis en la mobilitat a la zona d’obres. No hi haurà afectacions en el transport públic.
També s’engegaran les obres d’urbanització del carrer de Menéndez Pelayo i l’avinguda de Joan XXIII, en el conjunt d’actuacions de l’Espai Barça. També començaran els treballs per urbanitzar i implantar zones verdes al barri de la Marina del Prat Vermell, Torre Baró i la Colònia Castells.
Durant els mesos de juliol, agost i setembre, continuaran obres ja iniciades, com les de la Via Laietana i el carrer de Pi i Margall, per convertir-la en una via més amable i amb un carril de circulació per sentit. Durant aquest període vacacional, també finalitzaran algunes actuacions per millorar la qualitat i la mobilitat als barris, com l’ampliació de les voreres de l’encreuament de Pelai amb Balmes i les intervencions als carrers de Tànger, Pamplona i Àlaba, i la millora de les voreres i l’enllumenat del carrer de Villarroel, entre la Gran Via de les Corts Catalanes i el carrer de Provença.
Renovacions i millores a la xarxa de metro, ferrocarrils, rodalia i tramvia
Fins al 31 de juliol hi haurà afectacions en el tram Sagrera-Horta, i de l’1 al 31 d’agost, en el tram Sagrera-Carmel de la L5 per fer obres de renovació de la via, el balast, les travesses i les fixacions. Així mateix, a partir de l’agost es portarà a terme un tall de servei de metro de la L3 per executar actuacions en elements amb amiant. Això comportarà que l’estació de Drassanes estigui inoperativa entre l’1 i el 17 d’agost, amb servei parcial de Zona Universitària a Paral·lel i de Liceu a Trinitat Nova. L’estació de Liceu també se’n veurà afectada: entre l’11 i el 19 de juliol els trens no pararan a l’andana en direcció a Zona Universitària, i entre el 20 i el 31 de juliol, a l’andana en direcció a Trinitat Nova.
Al setembre començaran les obres de desviació dels serveis afectats a l’obra civil de la nova línia 8 de Ferrocarrils de la Generalitat, entre Plaça Espanya i Gràcia. Per això, durant aquest estiu s’hauran de realitzar diverses actuacions a la Gran Via de les Corts Catalanes, el carrer del Comte d’Urgell i la plaça de Gal·la Placídia.
A finals de l’estiu també s’executaran les modificacions de via necessàries d’ADIF Alta Velocitat per posar en funcionament la nova estació de Sant Andreu. I també es col·locaran les vies de la línia Barcelona-Granollers (R2, R2 nord i R11) en la situació definitiva dins de l’estació de la Sagrera i Sant Andreu. Paral·lelament a això i durant tot l’estiu, continuaran les obres del tramvia en diversos punts de la Diagonal i les de l’estació de Sarrià per a la L9 del metro.
Ampliació de la xarxa ciclista
Els mesos de juliol i agost també s’aprofitaran per avançar i finalitzar l’execució dels nous carrils bici que ja s’han iniciat al carrer de Sants i Manso, i es continuarà amb els treballs del de Sant Andreu Sud.
També s’han programat intervencions per millorar la seguretat viària de les calçades a la ronda Litoral, durant el mes de juliol, i a la Gran Via, entre els carrers de Padilla i Lepant, a l’agost. Finalment, estan previstes diverses actuacions per garantir la qualitat dels subministraments urbans amb reparacions importants de les xarxes primàries d’aigua potable, elèctrica i de gas.
Com ja és habitual, s’ha planificat l’execució del gruix dels treballs durant l’estiu per aprofitar el moment de menys mobilitat viària i poca activitat docent i esportiva, i així, generar menys molèsties als veïns i veïnes.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer