En col·laboració amb

Caixers automàtics

Nou servei per reclamar contra la desatenció bancària

S’adreça a les persones grans i a les afectades per la fractura digital

Ofereix informació sobre els drets del ciutadà i assessorament per reclamar a les entitats

Nou servei per reclamar contra la desatenció bancària
1
Es llegeix en minuts

L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) ha posat en marxa el Telèfon contra la Desatenció Bancària, una línia directa d’atenció a les persones afectades per la reducció del nombre de caixers automàtics de les entitats bancàries i la falta d’atenció presencial a les oficines en horari comercial. El servei es pot sol·licitar trucant al 934 027 594, de dilluns a divendres, de 9.00 a 18.00 hores.

El servei està obert a tota la ciutadania, però s’adreça especialment a les persones grans o persones afectades per la fractura digital, a les quals s’oferirà informació sobre els seus drets i assessorament a l’hora de reclamar les entitats bancàries o, posteriorment, si fos el cas, al Banc d’Espanya. L’OMIC també recollirà les dades i la casuística de les persones afectades i informarà als òrgans competents.

Aquesta iniciativa és fruit de la primera reunió de treball amb representants d’entitats, la Comissió Permanent del Consell de les Persones Grans i associacions de protecció dels drets dels consumidors, que va tenir lloc l’1 de febrer.

L’OMIC, amb les persones grans

Notícies relacionades

Paral·lelament, l’OMIC ha editat la guia «Consells bàsics de consum per a les persones grans», per ajudar les persones grans a consumir amb seguretat i a defensar els seus drets en matèria de consum. Conté recomanacions per tenir en compte abans, durant i després de comprar, i tracta temes concrets relacionats amb les garanties, les compres a distància, les revisions de subministraments bàsics, les ajudes, les assegurances i els serveis bancaris, les obres i reparacions d’electrodomèstics, la contractació de viatges i les dades personals. A més, recorda com s’han de presentar les reclamacions. La guia es pot trobar a tots els equipaments municipals i en línia.

D’altra banda, l’oficina també ofereix sessions i xerrades informatives gratuïtes per a la ciutadania en diferents equipaments municipals i, sobretot, en els de les persones grans.