En col·laboració amb

Mobilitat activa

Continua l’ampliació i millora de la xarxa de carrils bici de Barcelona

Es preveu construir 32,6 quilòmetres de carrils bici i millorar 11,7 quilòmetres dels existents

Continua l’ampliació i millora de la xarxa de carrils bici de Barcelona
2
Es llegeix en minuts

Comencen les obres d’un nou tram de carril bici unidireccional al carrer de Nàpols, entre la travessera de Gràcia i el carrer de València, i durant març i abril acabaran els trams de l’avinguda Diagonal, la Gran Via de les Corts Catalanes i la ronda del Guinardó. Continuen les actuacions per fer créixer i millorar la xarxa ciclista de la ciutat. Tal com es va anunciar a l’octubre i d’acord amb els objectius del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) el 2024, es preveu construir 32,6 quilòmetres de carrils bici i millorar 11,7 quilòmetres dels existents. L’objectiu és arribar al 2023 amb una xarxa total de 272,6 quilòmetres.

Nou tram de carril bici al carrer de Nàpols

Ja han començat les tasques d’implantació d’un carril bici unidireccional al carrer de Nàpols, entre la travessera de Gràcia i el carrer de València. Es tracta d’un nou tram que permetrà incrementar la connectivitat de la xarxa ciclista en sentit mar, connectant els carrils de la travessera de Gràcia, els carrers Indústria, Rosselló, Provença, Mallorca i València i l’avinguda Diagonal. La creació d’aquest carril bici implicarà deixar un sol carril de circulació per al trànsit motoritzat. Els treballs es duran a terme en dues fases: es començarà pel tram comprès entre la travessera de Gràcia fins al carrer Provença i en les setmanes posteriors es completarà fins al carrer València. L’obertura es preveu per a principis d’abril.

Intervencions en marxa

En paral·lel, segueixen en marxa diverses actuacions de millora en altres trams que es van iniciar a finals d’any i es preveu que s’aniran finalitzant durant el mes de març i principis d’abril. És el cas del carril bici de l’avinguda Diagonal, entre la plaça Pius XII i el parc de Cervantes. En alguns trams es fa baixar l’actual carril bici de la vorera a la calçada i en d’altres es crea una nova infraestructura ciclista segregada i bidireccional. L’actuació també s’aprofita per implantar un gran nombre d’aparcament per a bicicletes.

També durant el març es preveu l’acabament dels treballs al carril bici de la Gran Via de les Corts Catalanes, entre el carrer Pau Claris i el carrer Marina. Amb la intervenció es baixa l’actual carril bici de la vorera amb la intenció de recuperar-la per al vianant i es crearan dos nous carrils segregats a la calçada lateral.

Notícies relacionades

Una altra de les intervencions en marxa és la que s’està realitzant a la ronda del Guinardó, entre els carrers Vinyals i Cartagena. En aquest àmbit es construeixen dos nous carrils bici segregats i unidireccionals que donaran continuïtat a l’actual carril bici de la ronda del Guinardó. El carril bici de la ronda del Guinardó és una proposta ciutadana i el primer projecte que s’executa de les propostes guanyadores dels Pressupostos participatius. Finalment, també s'està millorant el carril bici del passeig de la Zona Franca, on es treballa amb tasques d’aglomerat i del sistema semafòric. En aquest cas, es preveu que les obres acabin durant aquest primer semestre.

Pròximes intervencions

Quant a pròximes intervencions, es calcula a l’abril començaran les obres de millora del carril bici de l’avinguda Diagonal, entre el passeig de Gràcia i el passeig de Sant Joan. Amb aquesta actuació es baixa l’actual carril bici de la vorera a la calçada, es recupera la vorera per als vianants i s’hi construeixen dos carrils bici segregats unidireccionals per bicicletes, situats a la calçada lateral.