Adolescents i joves
Una vintena de propostes del Fòrum Jove BCN s’incorporen a les polítiques públiques
Destaca l’elaboració d’una nova campanya de comunicació a través dels mitjans per on s’informen els joves, la creació d’un espai en línia on agrupar serveis i continguts de manera clara i utilitzable, i l’ampliació dels punts d’atenció emocional per a joves
El Fòrum Jove BCN, l’assemblea deliberativa per fer propostes concretes amb una afectació directa en la gent jove de Barcelona, ha tancat la seva primera edició amb l’aportació de vint iniciatives que s’incorporaran a les polítiques públiques del govern municipal.
Entre les propostes que es faran realitat destaquen l’elaboració d’una nova campanya de comunicació que arribi als mitjans i ‘influencers’ a través dels quals s’informen els joves, i la creació d’un espai en línia on agrupar serveis i continguts de manera més clara i utilitzable. També destaca l’ampliació dels punts d’atenció emocional per a joves, ja que la salut mental d’aquest col·lectiu s’ha vist especialment afectada durant la pandèmia. A més, es crearà un nou canal de WhatsApp actiu les 24 hores els 365 dies de l’any per donar recursos i oferir recolzament emocional als joves que ho necessitin.
En l’àmbit de l’educació, es treballarà per ampliar les places de formació postobligatòria, sobretot de formació professional, i fer-la més accessible, de manera que es minimitzi el nombre de joves que es queden sense poder accedir al camí formatiu desitjat. D’altra banda, de totes les promocions de vivenda pública en marxa, es destinaran el 30% de les vivendes a gent jove, i es potenciaran mesures com la bonificació jove d’ajudes al lloguer com a garantia davant els propietaris que cedeixin pisos a la borsa de lloguer municipal i per incrementar les vies d’accés dels joves a una vivenda pública i assequible.
Una experiència pionera
El Fòrum Jove BCN és una iniciativa puntera de participació ciutadana i d’innovació democràtica. En la primera edició hi han participat 99 joves escollits per sorteig a partir del padró, que s’han encarregat, des del juliol de l’any passat, de delimitar, estudiar, proposar i aprovar mesures amb l’objectiu d’incorporar-les a les polítiques públiques municipals.
A través d’una dotzena de sessions deliberatives i organitzats en grups de treball, els participants han prioritzat les àrees temàtiques que els afectaven, s’han informat de primera mà amb responsables municipals i experts de diferents àmbits, han treballat les propostes i, finalment, les han sotmès a votació per aprovar-les i elevar-les al govern municipal, que els ha donat retorn en l’acte final d’aquest procés participatiu.
A fi de fer seguiment de l’execució de les propostes, del compliment i del compromís polític, es preveu crear una comissió amb representants del Fòrum Jove BCN. Per a més informació, es pot consultar el document de retorn del Fòrum Jove BCN 2021.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- Apunt Camí de l’urinari
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- La nova geopolítica Els EUA traslladen als europeus el seu pla per començar a fer negocis amb Putin
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Les set plantes de Nadal per decorar casa vostra aquestes festes
- Propostes de plataformes Deu pel·lícules dels anys 80 per a fans de ‘Stranger Things’
- Gestió emocional Les cinc claus per les quals les paraules de Buenafuente sobre la seva salut són un exemple a seguir
- L’evolució del brot El Govern aixecarà dilluns les restriccions en el segon perímetre del focus de pesta porcina africana
- Tribunals La jutge de la dana cita a declarar com a testimoni el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo
