En col·laboració amb

TRÀMITS

L’OAC de Barcelona comença a atendre a través de videotrucada

El servei «L’OAC et truca», que atén la ciutadania de manera personalitzada per mitjà d’una trucada, ara també inclou videotrucades

Aquest nou canal se suma a l’atenció presencial que ofereixen les oficines d’atenció ciutadana (OAC), que han hagut de reduir el seu aforament

L’OAC de Barcelona comença a atendre a través de videotrucada
2
Es llegeix en minuts

L’atenció presencial que s’ofereix a les oficines d’atenció ciutadana (OAC) de Barcelona ha hagut de reduir el seu aforament a causa de la pandèmia. En conseqüència, tots els esforços s’han centrat a facilitar la tramitació telemàtica, que ha millorat durant els últims mesos. Per continuar ampliant aquest servei, Barcelona ofereix L’OAC et truca, que permet que la ciutadania sol·liciti una cita telefònica o videotrucada.

Quan els ciutadans sol·licitin aquest servei, rebran un correu electrònic amb les indicacions i, en la data concertada, un informador de les oficines d’atenció ciutadana es posarà en contacte amb ells per proporcionar-los la informació o fer el tràmit per al qual han concertat la cita. El servei disposa d’una eina segura per fer videotrucades i un espai núvol per intercanviar documents que garanteix la confidencialitat.

A més de proporcionar informació i assessorament, es poden realitzar els següents tràmits:

  • Informació general i assessorament sobre tràmits

  • Informació del cens electoral

  • Informe de coneixement de residència: consulta sobre la situació d’una sol·licitud

  • Volants de padró

  • Alta al cens d’animals de companyia

  • Consulta prèvia per iniciar una activitat a Barcelona

  • Consulta prèvia per a la tramitació d’expedients d’obres

  • Registre Gaudir+

  • Tràmits de tributs i multes

Des del mes de gener s’han fet prop de 8.500 atencions amb ‘L’OAC et truca’, 864 de les quals amb el nou servei de videotrucada. A part de les OAC, el nou servei de tramitació per videotrucada també està disponible a l’Institut Municipal d’Hisenda (IMH).

El desenvolupament d’aquest nou canal ha anat a càrrec de l’Institut Municipal d’Informàtica (IMI), entitat responsable de la digitalització dels serveis municipals per incrementar la seva eficiència i millorar la seva qualitat. El desenvolupament d’aquest nou canal ha anat a càrrec de l’Institut Municipal d’Informàtica (IMI), entitat responsable de la digitalització dels serveis municipals per incrementar la seva eficiència i millorar la seva qualitat. S’ha fet seguint criteris de ‘software’ lliure i, per tant, està alliberat per a l’ús i disponible per a la comunitat.

Els serveis d’atenció ciutadana s’adapten a la Covid-19

Notícies relacionades

A causa de la pandèmia, s’han incorporat a la tramitació per internet trenta tràmits nous que abans només es podien tractar presencialment i s’ha fet un esforç per facilitar la tramitació telemàtica utilitzant mètodes d’identificació que siguin més senzills d’obtenir i utilitzar per a la ciutadania.

Entre els tràmits rellevants que es poden fer amb sistemes d’identificació més senzills es troben:

  • Altes i canvis de domicili al padró municipal d’habitants de la ciutat de Barcelona

  • Volants i certificats d’empadronament

  • Certificat negatiu de deute amb l’Ajuntament de Barcelona

  • Subvencions a treballadors i treballadores autònoms en el marc del programa Autòno+ Barcelona

  • Autorització especial per a sol·licitud o ampliació de terrassa a causa de la Covid-19

  • Ajudes econòmiques per a estades temporals en residències per a les persones grans (Respir Plus)

  • Targeta d’aparcament per a persones amb discapacitat

  • Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona d’activitats i serveis de districte i de ciutat

  • Bonificacions IVTM

  • Pròrroga de l’impost d’increment del valor en el terreny (plusvàlua)