Distincions

Els premis Dona i Esport reconeixen a dones i entitats que han marcat l'esport femení

Entre les guardonades de la divuitena edició dels Premis Dona i Esport es troben Iris Tió (premi Dona Esportista), Alicia Arévalo (Premi de Comunicació) o Carlota Planas (premi Dona Dirigent Esportiva)

Premis Dona i Esport de lAjuntament de Barcelona

Premis Dona i Esport de lAjuntament de Barcelona / Ajuntament de Barcelona

2
Es llegeix en minuts

Els nous premis Dona i Esport, creats per Stella Rosa Ferrazzo i Mina Barchi, dues estudiants graduades de l’Instituto Europeo di Design (IED) de Barcelona, neixen amb l'objectiu de rendir homenatge a la figura de la dona en l’esport i simbolitzen el seu camí de creixement i assoliment de rols rellevants. Les dones i entitats guardonades, escollides d’entre 67 candidatures, són les següents:

  • Premi Dona Esportista: Iris Tió, referent de la natació artística i primera espanyola campiona del món en solo lliure

Nedadora artística i protagonista d’una carrera brillant amb només 23 anys, Iris Tió s’ha consolidat com una de les figures més destacades de la natació artística recent. Al seu palmarès extens hi figuren dues medalles olímpiques als Jocs de París 2024 i dues més al Mundial de Doha. L’any 2025, al Mundial de Singapur, va aconseguir la Medalla d’Or en la modalitat de solo lliure, i es va convertir en la primera esportista espanyola a assolir aquesta fita històrica.

  • Premi de Comunicació: Alicia Arévalo, pionera en el periodisme esportiu i veu del futbol femení a RTVE

Alicia Arévalo és una figura destacada en la cobertura del futbol femení nacional i internacional. Com a periodista a RTVE, ha narrat i cobert esdeveniments clau com la Supercopa d’Espanya, la Copa de la Reina, la Champions i els Jocs Olímpics de París. Va ser la primera dona a narrar un partit d’un mundial masculí a RTVE l’any 2022, i ha continuat compartint la seva experiència amb alumnes d’escoles i universitats, reflexionant sobre el paper de la dona en el periodisme esportiu.

  • Premi Dona Dirigent Esportiva: Carlota Planas, lideratge i innovació, pionera en agències esportives dirigides per dones

Carlota Planas és una referent en l’emprenedoria centrada en l’esport i la dona. Ha estat la fundadora d’Unik Sports, la primera agència de representació dirigida per una dona a Espanya, que representa més de cent atletes de quinze disciplines, i ha estat reconeguda per la revista Forbes com una de les trenta joves més brillants d’Europa.

  • Premi Club Esportiu: Gràcia Gimnàstic Club, amb 355 llicències femenines i un total de 209 medalles en competicions oficials des que es va fundar

Notícies relacionades

El Gràcia Gimnàstic Club té, en el seu palmarès, més de 200 medalles oficials, 41 de les quals a Campionats d’Espanya de Gimnàstica Artística. Disposa de més de 355 llicències femenines i ha apropat la gimnàstica artística a més de 1.300 infants mitjançant sessions escolars.

  • Premi Mireia Tapiador a la Promoció de l’Esport: Natalia Via-Dufresne, esportista i referent en la promoció de vela esportiva femenina

Més de quinze anys dedicats a la promoció de la vela esportiva i més de vint anys d’experiència en la competició internacional amb dues medalles de plata olímpiques al seu palmarès. Des de fa més d’una dècada, impulsa projectes per visibilitzar i fomentar la pràctica femenina de la vela esportiva.

Totes les premiades de la divuitena edició dels guardons Dona i Esport /

Ajuntament de Barcelona
Temes:

Barcelona Dones