En col·laboració amb

Més espai lliure de trànsit per a 78 escoles

Durant el 2021 es pacificaran els entorns de 53 escoles, que s'afegeixen a les 25 en què ja s'està actuant aquest 2020

Les intervencions formen part del programa 'Protegim les escoles', que prioritza la seguretat i la salut dels infants

img 5200-1

img 5200-1

1
Es llegeix en minuts

En total, 78 escoles guanyaran espai per a l’alumnat i les seves famílies a través de la iniciativa ‘Protegim les escoles’.  Segons ha informat el consistori, durant el 2021 es pacificaran els entorns de 53 escoles, que s’afegiran als 25 entorns escolars que ja s’estan pacificant en aquest 2020. Aquest conjunt d’actuacions estan pensades per prioritzar la salut i la seguretat dels alumnes. Es beneficiaran d’aquestes actuacions més de 26.000 nens i nenes de tots els districtes de la ciutat.  L’objectiu, a més, és que l’any 2023 un total de 200 escoles tinguin entorns confortables.

Llocs segurs i plens de vida

Reduir el trànsit i alliberar espai per a les persones en els entorns dels centres educatius suposa més espai de trobada entre les famílies i més vida de barri. Estar més temps al carrer també fomenta el passeig i el consum als comerços de proximitat.

Notícies relacionades

Alhora, reduir el trànsit i allunyar-lo dels nens i nenes comporta una qualitat més gran de l’aire, redueix el soroll al qual s’exposen els infants i disminueix el nombre d’accidents. Els voltants de les escoles, on els nens i nenes van cada dia durant moltes hores, es converteixen així en espais més segurs i saludables.

La contaminació, nociva per als infants

Els infants són un dels col·lectius més afectats. Segons l’últim informe de l’Agència de Salut Pública de Barcelona, el més exhaustiu elaborat fins ara, la contaminació provoca el 33% dels nous casos d’asma infantil, una de les malalties cròniques més prevalents en la infància. També constata que una de cada quatre escoles estan exposades a nivells de NO2 per sobre del límit legal, la meitat de les quals, al districte de l’Eixample.