Trams reservats
Nous itineraris segurs per anar a peu els caps de setmana i els dies festius
La restricció de la circulació inclou 12 quilòmetres de carrers i les 376 hectàrees de la muntanya de Montjuïc
La reserva d'espai per als vianants s'allargarà fins que finalitzi el procés de desconfinament

itinerarios
Els caps de setmana i els dies festius, els dies que sortim més al carrer, s’amplia l’espai públic reservat per als vianants durant el dia amb set grans àmbits més. Durant la crisi de la Covid-19, s’ha actuat en més de 500.000 metres quadrats d’espai públic per poder passejar i fer esport amb prou distància de seguretat.
La restricció de la circulació es farà els dissabtes, diumenges i dies festius, de 9.00 a 21.00 hores, a partir d’aquest cap de setmana (23 i 24 de maig), i inclou 12 quilòmetres de carrers i les 376 hectàrees de la muntanya de Montjuïc.
►Creu Coberta-Sants.
►Via Laietana.
►Gran de Gràcia.
►Avinguda del Litoral.
►Passeig de Fabra i Puig-Onze de Setembre.
►Pi i Maragall-passeig de Sant Joan.
►Montjuïc.
Aquesta reserva d’espai per als vianants s’allargarà cinc setmanes, fins que finalitzi el procés de desconfinament per la Covid-19. Els trams reservats se sumen als 20,3 km d’itineraris segurs temporals que ja funcionen a la ciutat.
Més de 500.000 m2 per als vianants
2A més dels itineraris segurs temporals, s’estan executant actuacions permanents per ampliar l’espai dels vianants.
►Via Laietana: ampliació de les voreres fins als 4,15 metres.
►Gran Via i Diagonal: reserva parcial dels laterals per als vianants.
►Consell de Cent, Rocafort i Girona: ampliació de les voreres i reducció del trànsit en un carril a 30 km/h.
Notícies relacionades►Alliberació de motos de les voreres.
¿Què són els itineraris segurs?
Els itineraris segurs són recorreguts a peu a través de carrers, places, rambles i parcs que garanteixen un espai de pas d’un mínim de 4 metres, faciliten l’accés a equipaments com mercats o centres sanitaris i connecten els barris internament.
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- La salut mental ja mou 2.500 milions i atrau els fons
- Connexió amb Singapur a les 3.00
- Barcelona, protagonista Ringana aspira a créixer a Europa des de Parets del Vallès
- TELEVISIÓ I MAS ¡Salta la sorpresa a Europa!
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA L’Espanyol torna al groc per celebrar el 125è aniversari
- Futbol El Marroc oposita a gran potència
- Guardó Ramon Besa, distingit amb el premi Ofici de Periodista