En col·laboració amb

Reobertura

Es reobren 20 centres de serveis socials per continuar atenent la població més vulnerable

Els nous equipaments es concentren a Ciutat Vella i Nou Barris, els districtes amb més demanda d'atenció

Els demandants poden sol·licitar cita prèvia per telèfon o anar presencialment en cas d'urgència

serviciossociales

serviciossociales

2
Es llegeix en minuts

A partir d’avui, 25 de maig, 20 centres de serveis socials de la ciutat tornaran a obrir al públic. Durant els dos primers mesos de l’estat d’alarma per la Covid-19, Serveis Socials ha atès 34.385 persones a través de dues vies: la telemàtica i la presencial d’urgència, que han ofert els nou centres que fins ara han estat oberts al públic.

Amb l’obertura de 20 centres de serveis socials s’amplia l’atenció presencial a persones i col·lectius vulnerables.

Calendari d’obertura

Els 20 centres que obriran a partir d’avui es concentren als districtes de Ciutat Vella i Nou Barris, on hi ha més demanda d’atenció.

Tots els centres que ofereixin atenció presencial aplicaran mesures de seguretat i higiene reforçades per evitar el contagi de la Covid-19 i preservar la salut dels equips de serveis socials i de les persones usuàries.

Es podrà sol·licitar una cita prèvia al telèfon habitual de serveis socials (936.197.311) o anar presencialment als centres oberts de cada districte en cas d’urgència. L’atenció es continuarà deixant prioritàriament de manera telemàtica, i presencialment si la situació ho requereix.

L’horari excepcional de l’atenció presencial als centres de serveis socials serà de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores. L’horari d’atenció telefònica serà l’habitual: de dilluns a dijous, de 9.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 19.00 hores, i els divendres, de 9.00 a 14.00 hores. Fora d’aquest horari el centre de referència per a emergències i urgències socials és el CUESB.

Centres de serveis socials amb atenció presencial per districte:

►Ciutat Vella: CSS Raval Sud, CSS Raval Nord i CSS Casc Antic.

►Eixample: CSS Antiga Esquerra de l’Eixample i CSS Fort Pienc.

►Sants-Montjuïc: CSS Cotxeres de Sants i CSS Poble-sec.

►Les Corts: CSS Les Corts.

►Sarrià-Sant Gervasi: CSS Sarrià.

►Gràcia: CSS Camp d’en Grassot i CSS Vila de Gràcia.

►Horta-Guinardó: CSS Horta i CSS Baix Guinardó.

►Nou Barris: CSS Porta-Vilapiscina i Torrellobeta, CSS Turó de la Peira i CSS Roquetes.

►Sant Andreu: CSS Garcilaso i CSS Franja Besòs.

►Sant Martí: CSS Clot-Camp de l’Arpa i CSS Besòs.

Els equipaments donaran prioritat a l’atenció de persones i col·lectius en situació d’urgència, com nens i nenes en risc, casos de violència masclista, persones grans o dependents sense recolzament de l’entorn i situacions d’extrema necessitat.

Atenció durant l’estat d’alarma

Durant la crisi de la Covid-19, els serveis socials han continuat funcionant a través de l’atenció per via telemàtica i mitjançant els equips presencials a nou equipaments d’urgència. Des de l’inici de l’estat d’alarma, s’ha atès 34.385 persones, el 72%, dones, i el 28%, homes. Del total, el 17% mai havien sigut atesos pels serveis socials o feia més d’un any que no havien requerit atenció, un indicador de l’augment de les situacions de risc provocades per la Covid-19.

Respecte als serveis específics que s’han proporcionat durant l’estat d’alarma:

►Ajudes d’emergència. Durant els últims dos mesos s’han atorgat 9.292 ajuts per pal·liar situacions de risc, sobretot despeses d’alimentació  i vivenda, per un valor global de 3,93 milions d’euros. L’increment de les prestacions respecte al període anterior a la Covid-19 ha sigut considerable: al febrer es van aprovar 2.156 ajuts per un valor total d’1,47 milions d’euros.

Notícies relacionades

►Targetes Barcelona Solidària. A les 17.000 targetes que s’han repartit per poder comprar productes d’alimentació i de primera necessitat s’ha afegit una partida addicional de 12.000 unitats per arribar a més col·lectius vulnerables.

►Àpats diaris. Gràcies a la col·laboració de diferents entitats socials, els serveis d’alimentació municipals estan repartint actualment 11.150 àpats al dia a través de serveis a domicili, menjadors socials, equipaments per a persones sense llar i dispositius extraordinaris. La distribució de menjars diaris ha augmentat un 192% des de l’inici de l’estat d’alarma; en el període anterior a la Covid-19 es repartien 3.810 àpats al dia.