Pla municipal

Noves mesures per reactivar l'economia

El programa d'ajuts posa un èmfasi especial en els autònoms i les pimes

La presentació de sol·licituds comprèn del 20 de maig al 30 de setembre

ayudas

ayudas

1
Es llegeix en minuts

La reactivació de l’economia després de la crisi generada per la pandèmia de la Covid-19 és el gran objectiu d’aquest nou pla, emmarcat en el fons municipal de 25 milions d’euros anunciat a mitjans d’abril, que posa un èmfasi especial en les persones treballadores autònomes i en les pimes i s’estructura en tres grans mesures.

El nou programa d’ajuts Autònom+ Barcelona atorgarà 300 euros a les persones treballadores autònomes de la ciutat que hagin tingut una reducció del 75% de les vendes o que hagin hagut de tancar l’establiment o el negoci arran de la crisi de la Covid-19.

Es tracta d’un complement per a les persones que ja reben la prestació extraordinària del Govern espanyol, de 661 euros, que equival al 70% de la cotització mínima. Amb l’ajuda municipal, aquest col·lectiu percebrà 961 euros, de manera que es cobrirà el 100% de la base de cotització mínima d’un gran nombre d’autònoms.

Per ser-ne beneficiari, només s’haurà d’acreditar que s’està empadronat a la ciutat, que es té la prestació extraordinària estatal aprovada i que s’està al corrent de les obligacions tributàries.

Aquesta línia d’ajuts disposa d’una dotació total de 5 milions d’euros. La presentació de sol·licituds inclou del 20 de maig el 30 de setembre.

Recolzament per a la recerca de finançament

L’Oficina d’Atenció a les Empreses (OAE) de Barcelona Activa gestionarà un nou servei d’acompanyament a persones autònomes, microempreses, pimes i cooperatives per trobar finançament, subvencions i ajuts públics arran de la Covid-19. Aquest servei d’acompanyament es posa en marxa a partir d’avui.

Assessorament jurídic immobiliari

Notícies relacionades

En col·laboració amb el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, s’oferirà un servei gratuït d’orientació jurídica per renegociar temporalment les condicions dels contractes de lloguer de locals comercials i oficines.

També s’ha ampliat el servei de localització empresarial per atendre els negocis que hagin de canviar d’ubicació per qualsevol motiu. En aquest cas, el servei es posarà en marxa l’11 de maig.