Campanya solidària
Lots alimentaris a domicili per a les persones més vulnerables de la ciutat
'Cistella contra la Covid-19' mobilitzarà 220 tones de menjar per evitar sortir de casa per anar a comprar
La iniciativa pretén reduir el risc de contagi i cada servei inclourà recomanacions sanitàries

lotes
La setmana passada es van començar a repartir els 20.000 lots amb productes alimentaris, informació sobre els serveis municipals relacionats amb la Covid-19, recomanacions sanitàries i dades de serveis de venda d’alimentació a domicili a cada barri a persones majors de 70 anys, persones amb malalties cròniques i persones confinades afectades per la Covid-19.
Les persones destinatàries d’aquest paquet s’han identificat a través d’una enquesta telefònica i de processos de seguiment dels centres d’atenció primària i dels serveis socials municipals, i també a través d’entitats de persones malaltes. La iniciativa prioritza les persones que no disposen d’una xarxa familiar o veïnal que els pugui fer la compra.
Els lots contenen pasta seca, caldo, arròs, salsa de tomàquet, fruita i verdures fresques, paté, galetes, crema de cacau, fruita seca, sucs de fruita, llet, begudes vegetals i iogurts.
Acció conjunta i desinteressada
La iniciativa la coordinen l’Ajuntament de Barcelona, el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i l’empresa de màrqueting esportiu Line Sport.
Les empreses d’alimentació que han aportat gratuïtament els productes alimentaris envasats són Pastas Gallo, Idilia Foods, Grup Adam Foods, Nestlé, Hero España, Danone, BonÀrea Agrupa, Arroz SOS, Liquats Vegetals, Llet Nostra i PepsiCo.
Notícies relacionadesMercabarna i dues cooperatives del Parc Agrari del Baix Llobregat, la Cooperativa Agrària del Prat de Llobregat i la Santboiana, aporten fruita i hortalisses locals i de temporada. La Cooperativa TEB col·labora amb el projecte empaquetant els productes frescos. Packaging Cluster ha aportat les 20.000 caixes i el material necessari per poder preparar els lots.
La distribució dels aliments es fa a través del servei de Correus, que assumeix els costos de la distribució i té un equip de voluntaris propis.
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Article del conseller de Política Lingüística Un pacte per fer créixer el català, per Francesc Xavier Vila
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Xarxa de pederàstia Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos
- Nou decret El Govern ajorna la pujada de la taxa turística pendent del suport dels Comuns
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns